arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۷

روایت گاردین از عقب نشینی سیاستمدار مشهور ضداسلام هلند

«خِرت ویلدرز» سیاستمدار و رئیس حزب ضد اسلامی «آزادی» هلند، تحت فشار اعتراض ها به برگزاری یک مسابقه موهن کاریکاتور از پیام اسلام (ص) مجبور به عقب نشینی شد و این مسابقه را لغو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز جمعه ایرنا از روزنامه گاردین، تصمیم ویلدرز برای لغو این مسابقه به دنبال تهدید به مرگ و اعتراضات گسترده در پاکستان اتخاذ شد.
این سیاستمدار راست افراطی هلند در بیانیه ای کتبی نوشت: به منظور جلوگیری از خطر خشونت اسلامی تصمیم گرفتم جلوی برگزاری مسابقه را بگیرم.
به نوشته گاردین، ویلدرز که به دلیل تهدیدهای مرگ ناشی از لفاظی های شدید ضد اسلامی اش، بیست و چهارساعته تحت محافظت قرار دارد، گفت نمی خواهد دیگران را به دلیل مسابقه ای که برای برگزاری در ماه نوامبر برنامه ریزی شده است، در معرض خطر قرار دهد.
ویلدرز در بیانیه خود نوشت: فقط من نیستم، مخالفان این رویداد نه تنها من، بلکه سراسر هلند را به چشم هدف نگاه می کنند.
این مسابقه قرار بود در دفاتر بشدت حفاظت شده این حزب در ساختمان پارلمان هلند برگزار شود. دولت هلند برای فاصله گرفتن از این مسابقه بشدت دچار زحمت شده است.
«مارک روته» نخست وزیر هلند هفته پیش انگیزه های ویلدرز برای برگزاری این مسابقه را زیر سوال برد و گفت «هدف او بحث درباره اسلام نیست. هدف او تحریک آمیز است.»
وی با این حال به بهانه آزادی بیان در کشورش، گفت دولت قصد ندارد این مسابقه را لغو کند.
در پاکستان حدود 10 هزار نفر از حامیان گروه مذهبی راست افراطی تحریرلبیک برای پیروزی در انتخابات سراسری ماه گذشته کمک کردند با برپایی تظاهرات در روز چهارشنبه از عمران خان خواستند روابط دیپلماتیک با هلند را قطع کند.
اعلام برگزاری این مسابقه در نشست علنی روز دوشنبه مجلس سنای پاکستان با محکومیت نمایندگان این مجلس مواجه شد.
در سال 2005 ( 1384) انتشار کاریکاتورهایی موهن از پیامبر اسلام (ص) در مطبوعات دانمارک سبب تظاهرات و واکنش‌های اعتراضی گسترده‌ای در کشورهای اسلامی شد که به مرگ دهها نفر در تظاهرات شد.
انتشار تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) در مجله فرانسوی «شارلی ابدو» در سال 2015 ( 1394) مهم ترین رویداد در این زمینه بود که اعتراضات گسترده ای را برانگیخت.
اروپام**9158**1485

نظرات بینندگان