arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۷

روسیه اوکراین را مسبب ترور رئیس جمهوری دونتسک خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که شواهد گویای این واقعیت است که دولت اوکراین پشت ترور رئیس جمهوری جمهوری خلق دونتسک قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه اوکراین را مسبب ترور رئیس جمهوری دونتسک خواند«ماریا زاخارووا» لحظاتی پس از انتشار خبر کشته شدن «الکساندر زاخارچنکو» براثر یک انفجار در رستورانی در مرکز دونتسک، گفت: کی یف در بیشتر موارد از چنین روش هایی برای حذف مخالفان خود استفاده می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: دولت اوکراین به جای اجرای موافقت نامه مینسک و پیدا کردن راه هایی برای حل و فصل درگیری های داخلی، با اجرای سناریو تروریستی به دنبال تشدید کردن وضعیت دشوار موجود در منطقه است.
وی گفت: به نظر می رسد دولت کی یف نه تنها به دنبال تحقق وعده صلح نیست بلکه بر اساس شواهد به قتل عام مخالفان خود روی آورده است.
به گزارش ایرنا، رسانه های روسیه ساعاتی پیش خبر از ترور رئیس جمهوری جمهوری خلق دونتسک بر اثر انفجار در رستورانی دادند.
گفته شده در این انفجار وزیر درآمد و حقوق جمهوری خلق دونتسک نیز حضور داشت که به شدت مجروح شده است.
ماموران امنیتی محوطه اطراف رستوران را محاصره کرده اند و نیروهای امداد و نجات در حال کمک رسانی در محل هستند.
رسانه های اوکراینی به نقل از دستگاه امنیتی اوکراین اعلام کرده اند که شبه نظامیان یا سرویس امنیتی روسیه در پشت این ترور قرار دارند.
مناقشه مسلحانه در منطقه دونباس از ماه آوریل سال 2014 آغاز شد و ساکنان روس تبار این منطقه به اعتراض علیه دولت مرکزی در کی یف پرداخته و جدایی دو منطقه دونتسک و لوهانسک از اوکراین و ایجاد حکومت مستقل در آن را اعلام کردند.
درگیری ها در این منطقه دو سال پیش با امضای توافقنامه مینسک و برقراری آتش بس نسبی پایان یافت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان