arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
نیوزویک:

روسیه دسترسی ایالات متحده به «ایستگاه فضایی بین الملل» را کاهش می دهد / فرصت یا تهدیدی جدی برای ناسا؟

گزارش های نشریات روسی حکایت از آن دارند که روسیه دسترسی ایالات متحده به ایستگاه فضایی بین الملل(ISS) را کاهش خواهد داد. پیش بینی می شود این اتفاق در سال 2019 رخ دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش های نشریات روسی حکایت از آن دارند که روسیه دسترسی ایالات متحده به ایستگاه فضایی بین الملل(ISS) را کاهش خواهد داد. پیش بینی می شود این اتفاق در سال 2019 رخ دهد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک، شواهد و قرائن حکایت از آن دارند که روند همکاری روسیه با ایالات متحده در ایستگاه فضایی بین الملل به مرز صفر برسد.

بسیاری از خبرگزاری های روسیه از قول معاون رئیس جمهور روسیه گزارش دادند که سال جاری میلادی، آخرین سال همکاری ایستگاه فضایی بین الملل با ناسا خواهد بود و احتمال می رود ایالات متحده تا پایان سال چاره ای جز ترک این ایستگاه نداشته باشد.

اما سرگئی کریکالف، مدیر برنامه فضایی روسیه، به خبرگزاری روسی TASS گفت که هنوز همه چیز قطعی نشده و احتمال می رود این کشور قرارداد  خود را با ناسا ​​تجدید کند. وی تاکید کرد ابعاد قرارداد فضایی بعدی دو کشور به طور مشخص تدوین نشده و هنوز تصمیم خاصی نیز در این خصوص اتخاذ نشده است.

ایالات متحده  جزو کشورهایی است که همواره ایده هایی پیشو در خصوص مسائلل مرتبط با فضانوردی دارد. این کشور پس از گذراندن برنامه شاتل فضایی خود در سال 2011، هنوز انسان ها را به فضا منتقل نکرده است.

برنامه ایستگاه بین المللی فضا مهم ترین برنامه ناسا نیست. پیش از این نیز ناسا با شرکت های هوا فضائی بوئینگ و اسپیس ایکس همکاری کرده تا فضانوردان را از ایالات متحده به فضا پرتاب کند. برخی برنامه های جانبی ناسا می تواند روند برنامه های اصلی در ایستگاه فضایی بین الملل را تحت تاثیر قرار دهد.

 

با همه این حواشی، جیمز بریدنستین، رئیس ناسا، نسبت به شرایط موجود خوش بین است. وی به تازگی در گفتگو با یو اس آ تودی می گوید: «این آژانس در حال آماده شدن برای شروع پرواز فضانوردان به فضا در اوایل سال 2019 است. بدون شک، تا اواسط سال آینده، ما فضانوردان آمریکایی را در راکت های آمریکایی  قرار می دهیم.ما به وقوع این ایده بسیار نزدیک هستیم.»

 

در حال حاضر، فضانوردان  ایستگاه فضایی بین المللی به طور معمول از فضاپیمای بایکورور در روسیه برای پرواز خود استفاده می کنند. در همین حال، ناسا با آژانس فضایی روسیه و سایر شرکای بین المللی همکاری می کند تا یک ایستگاه فضایی ماهواره ای ایجاد کند که به عنوان دروازه ای رو به ماه و در نهایت دیگر سیارات عمل کند.

.

نظرات بینندگان