arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
وزیر خارجه پیشین انگلیس:

انگلیس با پرچم سفید به جنگ اتحادیه اروپا رفته است

وزیر خارجه سابق انگیس ضمن انتقاد از طرح دولت برای خروج از اتحادیه اروپا گفت در حال حاضر لندن با پرچم سفید وارد جنگ با اتحادیه اروپا شده که پیروز نهایی آن بروکسل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انگلیس با پرچم سفید به جنگ اتحادیه اروپا رفته است«بوریسجانسون» وزیر خارجه سابق انگلیس در یادداشتی برای روزنامه تلگراف ضمن اشاره به برنامه کنونی دولت انگلیس برای (برگزیت) خروج از اتحادیه اروپا نوشت، رسوایی واقعی این نیست که انگلیس شکست خورده است بلکه رسوایی واقعی این است که لندن حتی تلاشی در برگزیتبه کار نگرفته است. 

جانسون در یادداشتی برای تلگراف تاکید کرد، در گفت‌وگوهای خروج از اتحادیه اروپا، لندن پرچم سفید تکان می‌دهد و طرح «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، ثابت و بدون تغییر است و در نهایت تنها به پیروزی اتحادیه اروپا منجر می‌شود.

وزیر خارجه سابق انگلیس که بعد از ارائه طرح خانم می موسوم به طرح «چِکِرز»اوایل ماه ژوئن از سمت خود استعفا کرد ضمن انتقاد به این طرح در تلگراف نوشت «همه چیز از قبل وضع شده است... و در این مورد... نتیجه اجتناب‌ناپذیر، پیروزی برای اتحادیه اروپا است». 

وی در ادامه ضمن انتقاد از برخی اعضای دولت انگلیس، آنها را متهم کرد که از شرایط مرزی ایرلندشمالی و جمهوری ایرلند برای جلوگیری از وقوع برگزیت مناسب استفاده می‌کنند. 

جانسون در یادداشت خود افزود «ما در تاکسی اتحادیه اروپا باقی خواهیم ماند اما این بار در صندوق عقب گرفتار خواهیم شد و مسلما اجازه هیچ اظهار نظری برای سرنوشت خود نخواهیم داشت. ما کنترل [امور] را به دست نخواهیم گرفت. کنترل مسائل را از دست خواهیم داد».

سخنگوی دولت انگلیس در پاسخ به این یادداشتجانسون گفت، وی بعد از حمله به طرح چکرز نخست وزیر، هیچ ایده جدیدی درباره برگزیت ارائه نکرده است.

سخنگوی دولت انگلیس ادامه داد «آنچه اکنون مورد نیاز است، رهبری جدی با برنامه‌ای جدی است و این دقیقا همان چیزی است که این کشور با این نخست وزیر و این برنامه برگزیت، دارد». 

این یادداشت جانسون یک روز بعد از آن منتشر شد که خانم ترزا می نخست وزیر انگلیس در یادداشتی برای تلگراف نوشته بود از حصول توافق خوب برای انگلیس مطمئن است. 

طرح چکرز مورد انتقاد آن دسته از حامیان سرسخت «برگزیت» در دولت انگلیس قرار گرفت که قطع تمامی پیوندهای لندن با نهادهای اروپایی و بازتعریف آن را خواستار هستند. طرح چکرز به معنای ماندن انگلیس در اتحادیه گمرکی اروپا با تعریفی جدید است. 

مردم بریتانیا سال ۲۰۱۶ رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و فرآیند دو ساله خروج ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز شد و باید تا ماه مارس ۲۰۱۹ به پایان برسد. 

نظرات بینندگان