arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

تذکر مسجدجامعی درباره خانه اخوان ثالث: مشکلات هنوز پابرجاست

احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در دوره گذشته شورا درباره وضعیت خانه مهدی اخوان ثالث گزارش و تذکری ارایه کردم اما مشکلات هنوز پابرجاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در دوره گذشته شورا درباره وضعیت خانه مهدی اخوان ثالث گزارش و تذکری ارایه کردم اما مشکلات هنوز پابرجاست.

به گزارش ایرنا احمد مسجد جامعی روز سه شنبه در هشتاد و چهارمین جلسه شورا افزود: سال 94 کمیته تملک و بهره برداری از املاک تاریخی و فرهنگی شهر تهران تصویب شد اما گزارشی از آن ارایه نمی شود.
وی عنوان کرد: شهرداری خانه مهدی اخوان ثالث را خریده اما مالک هیچ قرابتی با اخوان ندارد، ضمن اینکه خانواده اخوان هم همکاری خواهند داشت.

**گزارش طلبکاران ریزدانه ارایه شود
مسجد جامعی همچنین در ادامه سخنان خود ارایه گزارشی از طلبکاران ریزدانه زیر 500 میلیون تومانی شهرداری به شورای شهر را خواستار شد.
وی گفت: در گزارشی که شهردار سابق (محمدعلی نجفی) ارایه کرد عنوان شد که شش هزار میلیارد تومان از بدهی شهرداری تصویب شد.
این عضو شورا افزود: طلبکاران دانه درشت وکیل دارند و برایشان پیگیری می کنند اما ریزدانه ها از این امکانات برخوردار نیستند.
مسجد جامعی گفت: شهرداری همچنین گزارشی از تسویه شدن خرده طلبکاران و ریز دانه ها به شورا ارایه کند.

*کمیسیون حقوقی شورا خودسوزی را پیگیری کند
وی همچنین در ادامه با اشاره به خودسوزی فردی مقابل شهرداری تهران، گفت: از آقای حبیب زاده عضو شورا می خواهیم از این موضوع گزارش دهند و از آن نگذریم.

**برخورد با مسببان بریدن گوش کودک زباله گرد الزامی است
مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز موضوع بریدن گوش کودک کار و زباله گرد را دلخراش توصیف کرد و به شهردار تهران تذکر داد.
وی گفت: دیروز عوامل فاسد مافیای زباله برای منافع مالی خود و القای ترس و نمایش قدرت بی حد و حصر فسادشان گوش یک کودک محروم و بی پناه را بریدند تا اوج‌ خیانت خود را در پیوند با بخشی از بدنه فاسد شهرداری به نمایش بگذارند.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی اظهار داشت: به عنوان نماینده مردم تهران به علت این رخداد غیرانسانی از یکایک شهروندان تهرانی عذرخواهی می کنم.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا افزود: به این فرزند بی پناه تهران قول می دهم که تا آخرین لحظه پیگیر احقاق حقش باشم‌.
وی گفت: پیش از این درخصوص رعایت حقوق کودکان کار و سایر افرادی که در فرآیند تفکیک زباله مشغول فعالیت هستند به شهرداری تهران تذکر دادم اما متاسفانه مانند همه تذکرها مورد بی توجهی قرار گرفت.
فراهانی با بیان اینکه شرایط زیستی تاسف باری برای کودکان در گود محمود آباد و برخی نقاط تهران فراهم شده، ابراز امیدواری کرد و گفت: با اجرای دستور معاون اول رئیس جمهور و اقدام وزیر اطلاعات، فرمانده محترم ناجا و همکاری شهردار تهران با مسببین و قصور کنندگان موثر در بروز این واقعه برخورد خواهد شود.
وی همچنین خواستار زمینه حذف چرخه های ناسالم حاکم بر بهره برداری اقتصادی از زباله های تهران شد.
از دو روز گذشته کلیپی منتشر شده که کودکی زباله گرد می گوید عوامل شهرداری منطقه 3 گوش او را با تیغ اصلاح بریده اند؛ شهرداری تهران اعلام کرده به دنبال یافتن کودک و کسب جزییات برای برخورد قاطع با متخلفان این حادثه است.
شهرداری از شهروندان خواسته است که اگر این کودک را می شناسند او را معرفی کنند.
شهردار تهران امروز به مدیرانش دستور داد که موضوع را با فوریت پیگیری کنند.

نظرات بینندگان