arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

نیکی هیلی: درمورد ادلب، همه چشم ها به اسد، روسیه و ایران است

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در توئیتی نوشت که تمام چشم ها به اقدامات اسد، روسیه و ایران در ادلب سوریه است. وی روز سه شنبه در توئیت خود پیام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد حمله احتمالی دولت سوریه به ادلب را نیز باز نشر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در توئیتی نوشت که تمام چشم ها به اقدامات اسد، روسیه و ایران در ادلب سوریه است.

به گزارش ایرنا، وی روز سه شنبه در توئیت خود پیام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد حمله احتمالی دولت سوریه به ادلب را نیز باز نشر داد.
رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در پیامی که نشان دهنده نگرانی او از شکست کامل تروریست های سوریه بود، تاکید کرد که دولت سوریه نباید به ادلب حمله کند.
ترامپ درپیامی توئیتری نوشت: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نباید بی محابا به استان ادلب حمله کند. روس ها و ایرانی ها در صورت مشارکت در این فاجعه بالقوه انسانی دچار اشتباه سختی می شوند.
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز دوشنبه در سفری که به سوریه داشت گفت که باقی تروریست ها از جمله تحریرالشام (جبهه النصره) باید از ادلب خارج شوند که این اظهارات بازتاب وسیعی در رسانه های جهان داشت.
رسانه های آمریکایی و دولت این کشور در روزهای اخیر تبلیغات وسیعی پیرامون ادعای احتمال استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در حمله به ادلب آغاز کرده اند که نشان دهنده نگرانی آنها از شکست کامل تروریست های سوریه است.
آمریکا مدعی است که ارتش سوریه به دنبال حمله شیمیایی به مخالفان خود در ادلب سوریه است و در نظر دارد در صورت وقوع این حادثه، پاسخ سختی به سوریه بدهد.
پیش از این دولت سوریه و روسیه هشدار داده اند که گروههای تروریستی با حمایت کشورهای غربی اقدام به انتقال سلاح های شیمیایی به ادلب و سایر شهرهای این منطقه کرده اند و در نظر دارند تا با استفاده از این سلاح ها دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی کنند.

نظرات بینندگان