arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

سی‌ان‌ان: نزدیکترین افراد به ترامپ او را برای امنیت ملی آمریکا خطرناک می‌دانند

تازه‌ترین کتاب منتشر شده از ماجراهای درونی کاخ سفید از این حکایت دارد که نزدیک‌ترین دستیاران ترامپ از ترس امضا فرامین خطرناک از سوی او، اسناد و اوراق را از روی میز رئیس جمهوری آمریکا برداشته و از دیده او پنهان می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سی‌ان‌ان: نزدیکترین افراد به ترامپ او را برای امنیت ملی آمریکا خطرناک می‌دانندنزدیک‌ترین دستیاران ترامپ از ترس اینکه ترامپ با امضاهای خود دستور اجرای اقداماتی بسیار خطرناک را بدهد، اوراق و اسناد مرتبط را از روی میز رئیس جمهوری آمریکا برداشته و از دیده او پنهان می‌کردند.

این مطلب را سی‌ان‌ان به نقل از کتاب جدید یکی از روزنامه‌نگاران کهنه‌کار آمریکایی که به اطلاعاتی دست اول از حلقه مرکزی دولت آمریکا دست یافته است، منتشر کرده است.

براساس کتاب باب وودوارد، نزدیکترین دستیاران دونالد ترامپ در تلاش برای جلوگیری از آنچه به نظرشان خطرناک‌ترین اقدامات تحریک‌آمیز می‌آید، دست به اقدامی خارق‌العاده زده و اوراق و اسناد را از روی میز رئیس جمهوری آمریکا برداشته و از وی پنهان می‌کردند تا ترامپ آن‌ها را امضا نکند.

در کتاب 448 صفحه‌ای باب وودوارد با عنوان «هراس: ترامپ در کاخ سفید» اطلاعات درونی بی‌سابقه‌ای به نقل از حلقه درونی رئیس جمهوری آمریکا ارائه شده است. وودوارد، روزنامه‌نگار باسابقه و مشهور آمریکایی بر مبنای مصاحبه‌هایی که انجام داده و اسامی افراد مورد مصاحبه را محرمانه نگه داشته است، از ماجراهای جاری در اتاق کار اصلی رئیس جمهوری آمریکا، اتاق بررسی وضعیت‌ها و محل سکونت رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید مطالب دست اولی را منتشر کرده است. بر اساس این کتاب، برخی از دستیاران ارشد ترامپ، او را برای امنیت ملی آمریکا خطرناک می‌دانند و به دنبال دور زدن و محاط‌کردن فرمانده کل قوای آمریکا هستند.

در این کتاب، بسیاری از اختلافات و درگیری‌های روزانه در کاخ سفید به خوبی مستند و ارائه شده است، اما با این حال تصویر ارائه شده از سوی معتمدان ترامپ، کارکنان ارشد و مقامات دولتی این نکته را افشا می‌کند که بسیاری از آن‌ها شاهد  وضعیتی به شدت هشدار دهنده هستند - وضعیتی که از آنچه پیشتر شناخته شده و ادراک می‌شد، بدتر است. باب وودوارد در کتاب خود همچنین تصویری ویرانگر از کژکاردهای کاخ سفید در دوران ترامپ ارائه کرده است و در آن به صورت جزئی شرح داده است که دستیاران ارشد ترامپ - شامل مقامات کنونی و پیشین دولت ترامپ - به طور فزاینده با ترامپ اوقات تلخی کرده و درباره رفتار دمدمی‌مزاج، جهالت و میل شدید او به دروغ‌گفتن به شکلی روزافزونی نگران شده‌اند.

در این کتاب افشاگرانه آمده است که جان کلی،‌ رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، ترامپ را به عنوان یک «احمق» و کسی که «عقلش پاره‌سنگ برداشته است» توصیف می‌کند. همچنین جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا ترامپ را در حد یک بچه دبستانی کلاس «پنجم یا ششم‌» توصیف کرده است. همچنین جان داود، وکیل پیشین ترامپ نیز او را «یک دروغگوی لعنتی» توصیف کرده است و می‌گوید اگر ترامپ در مقابل رابرت مولر - بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا - ادای شهادت کند، «خرقه نارنجی» (کنایه از به زندان رفتن) بر تن خواهد کرد

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان