arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷

دبیرکل عصائب اهل الحق: چرا دفاتر صدر و العبادی مورد حمله قرار نمی گیرد؟

شیخ 'قیس الخزعلی' دبیرکل عصائب اهل الحق از نیروی الحشد الشعبی در واکنش به وقایع بصره این سوال را مطرح کرده است که چرا فقط مقر دفاتر مربوط به جریان صدر و العبادی مورد حمله قرار نگرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا، الخزعلی جمعه شب در گفتگو با تلویزیون الغدیر عراق گفت: مقرهای همه احزاب سیاسی و نیروهای الحشد الشعبی در بصره آتش زده شد و فقط مراکز مربوط به مقتدا صدر و حیدرالعبادی مورد حمله قرار نگرفت.

وی گفت: این نشان می دهد این حملات و آتش زدن ها، تسویه حساب سیاسی است.

الخزعلی گفت: یکی از مطالبات معترضان موضوع آب آشامیدنی است، همه می دانیم که وزیر امور آب وابسته به جریان صدر است، نفر اول دولت نیز حیدرالعبادی نخست وزیر است اما مراکز آنها از این حملات مصون می ماند.
وی اضافه کرد: ما بعنوان الحشد الشعبی هیچ حضور و نقشی در دولت کنونی و گذشته نداشته ایم اما دفاتر ما مورد حمله قرار می گیرد.

الخزعلی گفت: هدف از این حملات روشن است و آن چیزی جز پیاده کردن طرح آمریکا برای تشکیل یک دولت و نخست وزیر دست نشانده در عراق نیست.

وی درعین حال هشدار داد که ما با نخست وزیر دوباره العبادی مخالفیم و هرگز به او اجازه نخواهیم داد باردیگر نخست وزیر شود و تنها نامزد ما هادی العامری است.

ناظران مسائل عراق، شرایط سیاسی و امنیتی این کشور بطور کلی و مناطق جنوبی بطور ویژه را بسیار حساس و آبستن حوادث پیش بینی نشده ای می دانند.

نظرات بینندگان