arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷

تصاویر : صدور حکم اعدام برای ۷۵ نفر از اعضای اخوان المسلمین مصر

75 نفر از اعضای اخوان المسلمین مصر از جمله محمد البلتاجی، صفوت حجازی، عصام العریان، عبد الرحمن البر، عاصم عبد الماجد، طارق الزمر و وجدی غنیم از رهبران این گروه به اعدام محکوم شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  دادگاه کیفری قاهره پس از اعلام نظر مفتی مصر، 75 نفر از اعضای اخوان المسلمین این کشور را به جرم دست داشتن در حوادث موسوم به رابعه العدویه به اعدام و 47 تن دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش «انتخاب»؛  این دادگاه 75 نفر از اعضای اخوان المسلمین از جمله محمد البلتاجی، صفوت حجازی، عصام العریان، عبد الرحمن البر، عاصم عبد الماجد، طارق الزمر و وجدی غنیم از رهبران این گروه را به اعدام محکوم کرد.

29 نفر از کسانی که دادگاه قاهره حکم به اعدام آن ها داده، در این دادگاه حضور نداشته و به صورت غیابی محاکمه شدند.

دادگاه کیفری قاهره همچنین محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و 46 نفر دیگر از اعضای این گروه را به جرم دست داشتن در حوادث رابعه العدویه ، به حبس ابد محکوم کرد.

اسامه پسر محمد مرسی  رئیس جمهوری پیشین مصر نیز به 10 سال زندان محکوم شد.

محمد شوکان عکاس و خبرنگار مصری نیز از جمله کسانی بود که به حبس ابد محکوم شد.

دادستانی مصر این افراد را به تلاش برای تشکیل گروه مسلح و همچنین جمع کردن پنج هزار نفر در اطراف میدان رابعه العدویه در قاهره، به خطر انداختن صلح و امنیت کشور، ترساندن مردم و ایجاد رعب و وحشت میان آنان، به خطر انداختن جان و آزادی، حمله به مردم و اموال عمومی، مقاومت مقابل نیروهای پلیس، قتل عمد، تخریب ساختمان های دولتی و با زور آن را به اشغال درآوردن، بستن راه ها ، جلوگیری از جابجایی مردم در خیابان ها و جلوگیری از حرکت وسایل نقلیه عمومی و همچنین تلاش برای براندازی نظام حاکم پس از برکناری مرسی متهم کرده بود.

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

نظرات بینندگان