arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک: مسکن در نیمه دوم امسال، کشش بالارفتن قیمت را ندارد/ قیمت خانه با تغییرات ارز و سکه مربوط نیست

عقبایی گفت: مسکن نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد گران شده و این موضوع موجب کاهش قدرت خرید مردم و افت معاملات در تیر و مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه‌های ابتدایی سال شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: مسکن نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد گران شده و این موضوع موجب کاهش قدرت خرید مردم و افت معاملات در تیر و مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه‌های ابتدایی سال شده است.

وی در ادامه افزود: بازار مسکن را نباید با بازار ارز و طلا مقایسه کرد، زیرا با رشد این دو بازار، نمی‌توان انتظار رشد قیمت‌ها در بخش مسکن را داشت و به تعبیری بازار کشش رشد مجدد قیمت‌ها را ندارد.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره اینکه رشد در هر بازاری باید به میزان معقول باشد، گفت: با توجه به اوج گیری قیمت‌ها در بازار‌های موازی نباید انتظار رشد چند برابری در قیمت مسکن را داشت، زیرا هر کالایی در هر معقول رشد قیمت خواهد داشت و اگر این رویه بیش از حد ادامه داشت موجب رکود به ویژه در بخش مسکن می‌شود.

عقبایی با بیان اینکه بازار مسکن را نباید با بازار طلا و ارز مقایسه کرد، گفت: بازار مسکن را نباید با بازار‌های مقایسه و در این شرایط اگر بازار ارز و طلا ثبات قیمت نداشته باشد بازار مسکن در ادامه راه به رکود تورمی دچار خواهد شد.

وی در توضیح اینکه بازار مسکن در نیمه دوم سال کشش رشد مجدد قیمت را ندارد، توضیح داد: رشد بیش از حد مسکن در اواخر سال گذشته و چند ماه ابتدایی سال جاری موجب شد تا شاهد رشد بیش از حد قیمت‌ها در بخش مسکن باشیم با این وجود قدرت خرید مردم به نسبت شرایط نیز کاهش یافت و بازار روند رکودی در پیش خواهد گرفت.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در انتها با اشاره به نقش ۲۰ درصد مصالح بر ساخت و ساز مسکن گفت: نقش مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده مسکن حدود ۲۰ درصد است، و رشد قیمت‌ها در بازار ارز و طلا ارتباطی با افزایش قیمت در بازار مسکن ندارد و نباید بخش مسکن را بازار‌های موازی مقایسه کرد.

منبع : میزان 

نظرات بینندگان