arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

نماینده آمریکا در کره شمالی با مقام های کره جنوبی وارد گفت و گو شد

'استفان بایگون' نماینده جدید آمریکا در امور کره شمالی در ادامه تحرکات دیپلماتیک در شبه جزیره کره، وارد کره جنوبی شده و مذاکراتش را با مقام های این کشور شروع کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'استفان بایگون' نماینده جدید آمریکا در امور کره شمالی در ادامه تحرکات دیپلماتیک در شبه جزیره کره، وارد کره جنوبی شده و مذاکراتش را با مقام های این کشور شروع کرده است.

به گزارش ایرنا خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه گزارش کرد عمده مذاکرات وی با مقام های کره جنوبی که از روز دوشنبه آغاز شده درباره خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و روابط کره جنوبی و آمریکا و مذاکرات متوقف شده واشنگتن و پیونگ یانگ است.
'لی دو هون' مسئول مسایل هسته ای شبه جزیره کره از کره جنوبی نیز روز سه شنبه با مقام آمریکایی درباره فرایند خلع سلاح هسته ای و پیشبرد آن گفت و گو خواهد کرد.
این سفر مقام آمریکایی پس از آن صورت می گیرد که هیاتی از کره جنوبی در روز چهارشنبه قبل با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دیدار کرد کیم در جریان آن دیدار گفت که فرایند خلع سلاح هسته ای تکمیل خواهد شد.
بایگون در فرودگاه اینچیون کره جنوبی به خبرنگاران گفت ما به سمت آینده نگاه می کنیم آینده ای که به خلع سلاح هسته ای بستگی دارد و این فرایند به پیش سوق داده می شود.
او که در یک ماه قبل این سمت را در اختیار گرفت قرار است با نمایندگان امور کره شمالی در چین و ژاپن نیز در جریان سفرش به دو کشور از روز چهارشنبه تا یکشنبه گفت و گو کند.
'چونگ ایو یونگ' مقام ارشد امنیتی کره جنوبی که به کره شمالی سفر کرده بود پس از ملاقات با مقام های چینی تلفنی با 'نیکولای پاتروشف' همتای روس خود هم گفت و گو کرد.
نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای آورده است دو طرف در مذاکره 35 دقیقه ای خود به طور مشروح درباره خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، برقراری صلح دائمی در منطقه و دیدار سران دو کره در پیونگ یانگ بین روزهای 18 تا 20 سپتامبر گفت و گو کرده اند.

نظرات بینندگان