arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷

اسپیکرهای گوگل هوشمندتر می شوند / امکان تشخیص نام خواننده و آلبوم در حال پخش

اسپیکرهای خانگی و جدید گوگل به کاربران کمک می کنند آهنگ در حال پخش را از بین هزاران موسیقی شناسایی کنند.این موضوع می تواند یک بهشت صوتی درجه یک را برای کاربران موسیقی خلق کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسپیکرهای خانگی و جدید گوگل به کاربران کمک می کنند آهنگ در حال پخش را از بین هزاران موسیقی شناسایی کنند.این موضوع می تواند یک بهشت صوتی درجه یک را برای کاربران موسیقی خلق کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ورج، عملکرد جست و جوی صوتی وارد بخش Now Playing  می شود و این یعنی؛ جست و جوی صوتی یا Sound Search روی اپلیکیشن Google Search می تواند نه تنها روی اسپیکر صوتی بلکه روی گوشی های اندرویدی نیز کار  کند.

 

برای استفاده از این سرویس جدید، تنها کافیست که یک جست وجوی صوتی را با دستیار گوگل در اسپیکرها یا روی گوشی هوشمند خود شروع کنید. در نتیجه اگر موسیقی خاصی در نزدیکی شما در حال پخش باشد، می توانید از دستیار صوتی خود بپرسید نام این آهنگ چیست یا what’s this song؟ سپس روی پنجره پاپ آپ باز شده از فرآیند شناسایی کلیک کنید تا جزییات آهنگ را دریابید.

جست و جوی صوتی از یک سیستم جانبی سرور استفاده می کند. بنابراین محدود به سرور ذخیره سازی با ظرفیت محدود نیست و امکان تطبیق از میان ده ها میلیون آهنگ را فراهم می کند.

دستیار صوتی  نه تنها عنوان و نام خواننده را به سرعت در اختیارتان می گذارد بلکه  کارت اطلاعاتی شامل عنوان آلبوم، تاریخ انتشار آهنگ و لینک های درج شده برای جست و جو را نشان می دهد .

گوگل در پست وبلاگی خود در این خصوص  نوشته است: «ما متصوریم که این سرویس نیاز به بهبود و بهینه سازی بیشتری دارد. زمانی که موسیقی بسیار آرامی در محیط های بسیار پرسر و صدا می شنویم، امکان تشخیص آهنگ در حال پخش وجود ندارد و برای این کار نیاز به محیط آرامی است. ما با کمک جست و جوی صوتی می خواهیم این کار را برای مشتریان خود راحت تر کنیم.»

 

نظرات بینندگان