arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷

احمد خاتمی: ما نمی‌گوییم مردم را به زور به بهشت ببرید / کسی که نیاز جوانان را درک کرده باشد، با شادی، هنر و سینما مخالف نیست

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که کشور ظرفیت حل مشکلاتش را دارد و در این بین از مسئولین انتظار مدیریت جهادی و کار شبانه روزی می‌رود، گفت: ما تا جایی که صلاح بدانیم بر برد موشکی‌مان می‌افزاییم و در این میان ترسی از دشمن نداریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که کشور ظرفیت حل مشکلاتش را دارد و در این بین از مسئولین انتظار مدیریت جهادی و کار شبانه روزی می‌رود، گفت: ما تا جایی که صلاح بدانیم بر برد موشکی‌مان می‌افزاییم و در این میان ترسی از دشمن نداریم.

به گزارش «انتخاب» حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، شنبه شب در سلسله برنامه‌های تبلیغی مذهبی حرم مطهر امام رضا(ع) ویژه دهه اول محرم به بیان پنج جلوه دین مداری در نهضت امام حسین(ع) پرداخت و ابراز کرد: تلاش اباعبدالله(ع) برای حکومت دینی و قداست این آرمان، دفاع از حکومت و ولایت دینی، عشق به شهادت، دغدغه دین و عشق به نماز جلوه‌های دین مداری در نهضت عاشورا هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر امروز آرمان حکومت دینی که در گذشته به رویا می‌ماند در کشورمان به بار نشسته و حاکمیت دینی به صحنه آمده است، گفت: از صریح‌ترین خواسته‌ها و پیام‌های امام حسین(ع) برای مسائل امروز، در اهتزاز نگه داشتن پرچم این حکومت است؛ از این رو مراجع و بزرگان دین که بازتاب دهنده پیام اولیاء، انبیاء و اهل بیت(ع)‌ هستند، یکصدا و بدون هیچ اختلافی تقویت نظام اسلامی را واجب و تضعیف آن را حرام می‌دانند.

ترس در قاموس ما نیست / افزایش برد موشک‌های دوربرد

وی با بیان این‌که در همین راستا دشمن در صدد تعارض و براندازی نظام برآمده است، عنوان کرد: چه کسی باور می‌کند که دغدغه آمریکا و اتحادیه اروپا که خودشان زرادخانه‌های سلاح‌های اتمی دارند، دست یابی ابران به بمب اتم است؟ آن‌ها این دغدغه را ندارند و می‌دانند که ما در پی بمب اتم نیستیم و این امر نه به دلیل ترس از آن‌ها که به دلیل تبعیت از دین اسلام است که سلاح کشتار جمعی را منع کرده.

خاتمی با تأکید بر این‌که ترس در قاموس ما نیست، ابراز کرد: دشمن از موشک‌های دوربرد ما می‌ترسد و ما بر برد موشکی‌مان تا جایی که صلاح بدانیم می‌افزاییم و ترسی از آن‌ها نداریم.

امام جمعه موقت تهران به اتهام حمایت از تروریسم که دشمن علیه ایران مطرح می‌کند اشاره و اظهار کرد: آن‌ها نگران و ترور و قربانیان ترور نیستند آن‌هم در حالیکه خودشان و هم‌پیمانانشان به کشورهایی چون سوریه تروریسم ارسال می‌کنند؛‌ آن‌ها نگران حقوق بشر هم نیستند به خصوص دولت آمریکا که اگر وضعیت حقوق بشر در دنیا به صورت عادلانه مورد ارزیابی قرار گیرد، این کشور در رأس نقض حقوق بشر قرار خواهد گرفت.

علت اصلی ترس دشمن از نظام اسلامی ایران

وی تأکید کرد: آنچه برای دشمنان ترس و واهمه ایجاد کرده این است که در این نقطه از دنیا اسلام ناب محمدی که منافع نامشروعشان را به خطر انداخته حاکم شده، اسلامی که به همت امام راحل(ره) و با شعار «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» در این کشور ماندگار شده است. این‌ها با اسلام آمریکایی و بدون خطر عربستان و کشورهای مرتجع که مشکلی ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بیان نکاتی برای مردم و مسئولان در جهت برافراشته ماندن پرچم دین و عاشورا پرداخت و تصریح کرد: اکنون که چنین اسلامی به صحنه آمده، همه باید در جهت حفظ آن و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش و به وظایفمان عمل کنیم.

خاتمی با بیان این‌که در این راستا نخستین گامی که مسئولین باید بردارند این است که شیرینی حکومت دینی را به مردم بچشانند، گفت: امروز ما برخلاف دوران قبل از انقلاب که تحت الحمایه روس، انگلیس و آمریکا بودیم، مستقل‌ترین کشور جهان هستیم؛ حتی در ایالات متحده نیز این سرمایه‌داران صهیونیسم هستند که حرف اول را می‌زنند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که قبل از انقلاب آزادی حیوانی وجود داشت اما از آزادی انسانی خبر نبود، اظهار کرد: ساواک جهنمی از خفقان در جامعه ایجاد کرده بود که حتی پدر و پسر از یکدیگر می‌ترسیدند؛ اما امروز ما شاهد آزدی انسانی و آزادی بیان معقول در کشور هستیم، امروز روزنامه‌ها و شبکه‌های فضای مجازی در رابطه با مسئولان، از صدر تا ذیل آن‌ها هرچه می‌خواهند می‌نویسند.

وی با اشاره به این‌که آزادی براندازی نه تنها در ایران بلکه در دموکرات‌ترین کشورهای دنیا هم وجود ندارد، ابراز کرد: عده‌ای هرچی می‌خواهند می‌گویند و می‌نویسند سپس از داخل ایران با شبکه‌های صهیونیستی و آمریکایی مصاحبه و عنوان می‌کنند که در ایران آزادی نیست.

انتظار مدیریت جهادی و شبانه روزی از مسئولین

آیت الله خاتمی با بیان این‌که آرزوی دین، روحانیت، مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب زندگی آبرومندانه برای مردم است، عنوان کرد: بی‌انصافیست اگر بگوییم در این کشور کار و تلاشی صورت نگرفته با این وجود از مسئولین انتظار مدیریت جهادی و کار شبانه روزی می‌رود.

وی با اشاره به این نکته که کشور ظرفیت حل مشکلاتش را دارد، تصریح کرد: مسئولین باید نسبت به تبعیض و فساد حساس باشند و با تمام وجود فعالیت و بار مشکلات را کم کنند؛ مردم حاضرند سختی‌ها و مشکلات را بدون اعتراض تحمل کنند اما حق دارند نسبت به اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی اعتراض منطقی و نه اعتراض خیابانی که سوژه به دست دشمن و ضد انقلاب می‌دهد و ضد منافع مردم است، داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری انتظار قرآنی دیگری که از مسئولین نظام می‌رود این است که جاده و مسیر دین را برای مردم هموار کنند. البته ما نمی‌گوییم مردم را به زور به بهشت ببرید؛ در این میان کسی که در این کشور زندگی می‌کند و نیاز جوانان را درک کرده با شادی، هنر، سینما و غیره مخالف نیست با این وجود نباید در این میان خطوط قرمز دین و خدا را رد و یا هزینه بیت المال را صرف گناه کرد.

خاتمی تقویت و اطاعت عملی از ولایت فقیه، وحدت و انسجام و ایستادگی در برابر فرهنگ سکولار را از دیگر راه‌های در اهتزار نگه داشتن پرچم حکومت اسلامی معرفی کرد.

نظرات بینندگان