arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

وبا به عربستان رسید

تلویزیون عربستان از مشاهده موارد ابتلا به سه مورد بیماری وبا در جنوب عربستان منطقه مرزی با یمن خبر داد این در حالی است که وبا تاکنون جان دو هزار تن را در یمن گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  تلویزیون عربستان به نقل از وزارت بهداشت این کشور از مشاهده موارد ابتلا به سه مورد بیماری وبا در جنوب عربستان منطقه مرزی با یمن خبر داد این در حالی است که وبا تاکنون جان دو هزار تن را در یمن گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری عربی 21 بر اساس این گزارش ،افراد مبتلا به وبا سعودی نیستند و در حال حاضر در بیمارستان جازان واقع در 1000 کیلومتری جنوب غربی ریاض پایتخت عربستان تحت مراقبت‌های بهداشتی قرار دارند.


مقام‌های وزارت بهداشت عربستان درباره اینکه آیا موارد ثبت‌شده مربوط به یمن است یا مناسک حج ماه گذشته ، توضیحی ارائه نکرده‌اند.


وبا یک بیماری‌ ویروسی است که به ‌وسیله آب و غذای آلوده به بدن انسان منتقل و باعث اسهال شدید می‌شود و ممکن است در چند ساعت باعث مرگ فرد مبتلا شود.


سازمان ملل ضمن سرزنش کردن طرف های درگیر در جنگ یمن، عربستان وهم پیمانان بین المللی آنها را عامل گسترش بیماری وبا طی سه سال گذشته در یمن دانست.


سازمان بهداشت جهانی با آغاز برنامه فوق العاده در زمینه درمان ،در تلاش برای کشف موارد جدید ابتلا به بیماری وبا در مرحله زود هنگام و جلوگیری از انتشار آن است.


'توفیق الربیعه' وزیر بهداشت عربستان ماه گذشته گفت: در موسم حج تمتع امسال هیچ موردی از ابتلا به بیماری وبا یافت نشد.


این در حالی است که بیش از دو میلیون زائر در مراسم حج تمتع امسال شرکت کردند.


سازمان جهانی بهداشت هشدار داده بود شیوع وبا در یمن که تاکنون بیش از ۳۲۰ هزار نفر را مبتلا کرده است، می تواند به شرکت کنندگان در مراسم حج امسال سرایت کند.


تجاوز گسترده عربستان سعودی به یمن با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی که از فروردین ماه سال گذشته آغاز شد، علاوه بر وارد کردن میلیاردها دلار خسارت به تاسیسات عمومی و زیربنایی آن کشور موجب به شهادت رسیدن هزاران تن از مردم یمن شد.


این تجاوز در زمینه بهداشت و درمان مشکلات زیادی را برای مردم یمن و بخصوص کودکان و زنان ایجاد کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان