arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷

آمازون رکورد خواهد زد؟ / افتتاح ۳ هزار فروشگاه بدون صندوقدار در عرض ۳ سال

برخی منابع آگاه مدعی شده اند که آمازون به زودی اقدام به افتتاح ۳ هزار فروشگاه جدید خواهد کرد. فروشگاه‌هایی که طی سه سال آینده در نقاط مختلف جهان افتتاح خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی منابع آگاه مدعی شده اند که آمازون به زودی اقدام به افتتاح 3 هزار فروشگاه جدید خواهد کرد. فروشگاه هایی که طی سه سال آینده در نقاط مختلف جهان افتتاح خواهند شد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب  به نقل از سی نت، ادعا می شود که این غول تجارت الکترونیک تا سال 2021 رکورد افتتاح فروشگاه را خواهد شکست.

به نظر می رسد این غول خرده فروشی جهان قصد دارد تا سال 2021 حداقل 3 هزار فروشگاه بدون صندوقدار افتتاح کند. فروشگاه هایی که به شکل خودکار و بدون نیاز به صندوقدار و تنها از طریق اپلیکیشن های هوشمند کار می کنند.

این نوع  فروشگاه های آمازون با برنامه خودکار فعالیت می کند و به مشتریان اجازه می دهد بدون نیاز به انتظار در خطوط پرداخت، خرید کنند.

برای حضور در چنین فروشگاه هایی کافیست برنامه Amazon Go را  دانلود و با ورود به فروشگاه ها کالاها را اسکن کنید.دوربین ها موارد را ردیابی می کنند و پس از آن به سادگی وارد سبد خرید شما می شوند.

طی ماه های اخیر، آمازون دو فروشگاه جدید را در سیاتل و شیکاگو، در اوایل ماه جاری افتتاح کرد. این شرکت نخستین فروشگاه های آمازون جی را  اوایل امسال و دومین فروشگاه خود را ماه گذشته افتتاح کرد. آمازون در حال برنامه ریزی برای باز کردن یک فروشگاه جدید در نیویورک است.

اما حرکت از 4 فروشگاه به 3 هزار فروشگاه در عرض چند سال یک پیشرفت خیره کننده است. فراموش نکنیم که آمازون همزمان با این ماجراها در حال  تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ در کسب و کار داروسازی است چرا که در ماه ژوئن اقدام به خرید PillPack، برای راه اندازی داروخانه آنلاین کرد.

با اقدامات جدید آمازون بسیاری از فروشگاه های جدید مجبورند در جهت حفظ مشتری وضعیت خود را تغییر دهند. البته آمازون نیز باید رویکردهای کلی خود را تغییر دهد.

با این وجود، هنوز مدیرعامل شرکت آمازون شایعات را تایید رسمی نکرده است. فراموش نکنیم که در اواخر سال 2016 داستان هایی منتشر شد که مدعی بودند؛ آمازون قصد دارد 2 هزار فروشگاه مواد غذایی بسازد. ماجرایی که هرگز اتفاق نیافتاد.

علاوه بر این، کارشناسان حوزه خرده فروشی می گویند که پول و زمان زیادی برای تحقق چنین وعده ای مورد نیاز است و البته هزاران کارمند جدید نیز باید در این شرکت استخدام شوند.

نظر شما چیست؟

 

نظرات بینندگان