arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷

خطای توییتر اثبات شد / ارسال اطلاعات توسعه دهندگان به آدرس های غلط

پس از یک سال تحقیق و بررسی توییتر اعلام کرد که احتمالا برخی کدهای اطلاعات خصوصی توسعه دهندگان به کاربرانی اشتباه ارسال شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از یک سال تحقیق و بررسی توییتر اعلام کرد که احتمالا برخی کدهای اطلاعات خصوصی توسعه دهندگان به کاربرانی اشتباه ارسال شده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این مشکل در طول یک سال گذشته مطرح شده بود اما اکنون ثابت شده است.این شرکت اعلام کرد که اشکال توییتری مذکور می تواند پیام های مستقیم برخی از افراد را برای توسعه دهندگان که قرار نیست آنها را دریافت کنند و برعکس ، ارسال کرده باشد.

 

توییتر گفت که اشکال  اصلی را در« API Activity Account Activity» خود (AAAPI) کشف کرد، بخشی که به توسعه دهندگان ثبت شده اجازه می دهد ابزارهایی را ایجاد کنند تا از طریق کسب و کارها با مشتریان ارتباط برقرار کنند. در نتیجه کاربرانی که با حسابها یا کسب و کارهای خاصی با توسعه دهندگان با استفاده از AAAPI ارتباط برقرار کرده بودند، پیغام هایی عجیب دریافت کردند. برای مثال، پیام مستقیم به یک شرکت هواپیمایی در مورد کیسه های پرواز به طور تصادفی به گیرنده ای اشتباه فرستاده می شود.

این موضوع از ماه مه گذشته آغاز شد.  توییتر اعلام کرده که این مسئله را در 10 سپتامبر 2018 شناسایی کرده است. اشکالی که کمتر از 1 درصد از کاربران را تحت تاثیر قرار داده است.

توییتر در بیانیه ای گفت: "ممکن است هر حزب یا گروهی اطلاعات ناخواسته ای را  دریافت کرده باشند. درواقع مشکل اصلی از توسعه دهندگانی است که از طریق برنامه ما ثبت شده اند. در ماه های اخیر تلاش های ما برای تامین امنیت به طور قابل توجهی گسترش یافته تا از سوء استفاده از اطلاعات جلوگیری شود."

 

البته سخنگوی توییتر در قابل یک پست توییتری نوشت: تا این لحظه ما هیچ نوع شواهدی را کشف نکرده ایم که نشان دهد داده ها به احزاب نادرست ارسال شده است. اما ما نمی توانیم به طور قطعی تایید کنیم که این اتفاق رخ نداده است. "

 

 

 

نظرات بینندگان