arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

مایکروسافت مچ کارمندان شرکت «شل» را می گیرد / به کارگیری هوش مصنوعی برای شناسایی سیگاری ها

شرکت های مایکروسافت و شل برای توسعه هوش مصنوعی در میادین نفتی تلاش خواهند کرد. بخش عمده این تلاش ها بر افزیش امنیت متمرکز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت های مایکروسافت و شل برای توسعه هوش مصنوعی در میادین نفتی تلاش خواهند کرد. بخش عمده این تلاش ها بر افزیش امنیت متمرکز است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، مایکروسافت به شل متعهد شده که سیستم های هوش مصنوعی را در کنار ایستگاه های گاز، قرار دهد.

شل در حال آزمایش دوربین هایی است که می توانند بگویند آیا کارمنداندر یک ایستگاه گاز سیگار می کشیدند یا خیر. پلت فرم جدید هوش مصنوعی  شل برای اجرا نیاز به مایکروسافت دارد. البته این یک همکاری دوجانبه است.  

مایکروسافت و شل با همکاری یک پروژه آزمایشی برای ادغام ابزار هوش مصنوعی به ایستگاه های گاز، کار خود را از ایستگاه هایی در تایلند و سنگاپور آغاز کردند. ایستگاه های شل با استفاده از دوربین های ویدئویی و دستگاه های مبتنی بر هوش مصنوعی، اطلاعات را به فضای ابری مایکروسافت ارسال می کنند.

 

چرا سیگار نکشیدن در ایستگاه ها تا این حد مهم است؟

سیگار یا هر نوع ماده آتشزا در حکم سم بر علیه ایستگاه های توزیع گاز عمل می کنند. سیگار کشیدن خطرات ایمنی جدی را ایجاد می کند زیرا ممکن است منجر به آتش سوزی یا انفجار  شدید شود.

بر همین اساس است که دوربین ها فریم هایی را که احتمالا در آنها سیگار کشیده می شود را رصد و اطلاعات را به فضای ابری مایکروسافت ارسال می کنند. این موضوع کمک می کند تا مشخص شود چه افرادی در محل کار سیگار می کشند، سپس به سرعت پیم هشداری را برای مدیر ایستگاه ارسال می کند.

مایکروسافت مچ کارمندان شرکت «شل» را می گیرد / به کارگیری هوش مصنوعی برای شناسایی سیگاری ها

دانیل جائونز، مدیر کل بخش آی تی و فناوی در شل در قالب یک پستوبلاگی در این خصوص می گوید؛ "ابزارهای هوشمند ما را قادر می سازد که اطلاعاتی را به فضای ابری منتقل کنیم. اطلاعات که با کمک شش دوربین و 200 مگابایت در هر ثانیه  اطلاعات را منتقل می کند."

این تیم  قصد دارد فناوری مذکور را به مناطق دیگری از جمله حفاری های دریایی و پالایشگاه ها، انتقال دهد. برای مثال، هوش مصنوعی می تواند پیش بینی کند که بخش های تجهیزات نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و به کارمندان هشدار دهد تا آنها را تعمیر یا جایگزین کنند.

 

 

 

نظرات بینندگان