arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

هشدار آمریکا به مسکو درباره تحویل اس ۳۰۰ به سوریه: این اقدام اشتباهی بزرگ است

فاکس نیوز نوشت: انتقال سامانه های موشکی پیشرفته به دنبال سرنگونی هوایپمای نظامی روسیه در سوریه انجام شد که باعث کشته شدن پانزده سرنشین این هواپیما شد. کرملین ابتدا اسرائیل را مقصر شناخت که گفته می شود بیش از 200 حمله علیه اهداف مرتبط با ایران در سوریه انجام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: دولت «دونالدترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به روسیه هشدار داد تحویل موشک های پیشرفته اس 300 به سوریه «اشتباهی بزرگ» خواهد بود.

این شبکه خبری افزود: روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی اس 300 را در اختیار دولت سوریه قرار می دهد.

فاکس نیوز اضافه کرد: انتقال سامانه های موشکی پیشرفته به دنبال سرنگونی هوایپمای نظامی روسیه در سوریه انجام شد که باعث کشته شدن پانزده سرنشین این هواپیما شد. کرملین ابتدا اسرائیل را مقصر شناخت که گفته می شود بیش از 200 حمله علیه اهداف مرتبط با ایران در سوریه انجام داده است.

فاکس نیوز افزود: دولت ترامپ از روسیه خواسته است درباره اقدام خود بازنگری کند وهشدار داده که تامین سامانه های دفاع موشکی پیشرفته سوریه «اشتباهی بزرگ» و «عامل مهمی در تشدید درگیری ها» خواهد بود.

این گزارش می افزاید: مقام های روسیه گفته اند که سامانه های کنونی اس 200 که سوریه از آنها استفاده می کند، به اندازه کافی برای شناسایی هواپیماهای روسیه در عملیات دوستانه پیشرفته نیستند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رد اتهامات درباره سرنگونی هواپیمای روسیه روز دوشنبه به پوتین گفت «انتقال سامانه های پیشرفته به دست های غیرمسئول خطرات را در منطقه افزایش خواهد داد.»

وی تاکید کرد که «اسرائیل از تداوم دفاع از امنیت و منافع خود دست برنخواهد برداشت و به اهداف ائتلاف تحت امر ایران در سوریه حمله خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش مجموعه های پدافند هوایی اس 300 را طی دو هفته آینده به سوریه ارسال می کند. رسانه های رژیم صهیونیستی با بازتاب گسترده تصمیم روسیه به تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 به سوریه، این اقدام را خیانت روسیه به اسرائیل توصیف کردند.

نظرات بینندگان