arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷

وبا در ۵ ماه، جان ۲۵۰۰ یمنی را گرفت

وزارت بهداشت یمن سه شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، از ۲۷ آوریل سال جاری میلادی تاکنون (۷ اردیبهشت ۹۷)، ۲ هزار و ۵۰۸ نفر بر اثر ابتلا به بیماری وبا جان باخته اند. گزارش سازمان‌های بهداشتی حکایت از آن دارد که یمن با بدترین نوع شیوع بیماری وبا روبروست، به نحوی که تا دسامبر ۲۰۱۷ (اذر/دی ۹۶) بیش از یک میلیون تن مشکوک به این بیماری شناسایی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت بهداشت یمن سه شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، از ۲۷ آوریل سال جاری میلادی تاکنون (۷ اردیبهشت ۹۷)، ۲ هزار و ۵۰۸ نفر بر اثر ابتلا به بیماری وبا جان باخته اند.

به گزارش رسانه‌های یمنی، وزارت بهداشت این کشور که در صنعاء مستقر است، در ادامه آورد: بیماری وبا در ماه اکتبر ۲۰۱۶ (مهر/ اردیبهشت ۹۵) در یمن شیوع پیدا کرد و یکسال بعد، در ۱۰ استان کشور بار دیگر گسترش یافته است.
صنعا پایتخت یمن با ۳۴.۶ درصد بالاترین شمار متبلایان به این بیماری را دارد.
گزارش سازمان‌های بهداشتی حکایت از آن دارد که یمن با بدترین نوع شیوع بیماری وبا روبروست، به نحوی که تا دسامبر ۲۰۱۷ (اذر/دی ۹۶) بیش از یک میلیون تن مشکوک به این بیماری شناسایی شدند.
براساس گزارش منابع بیمارستانی یمنی، ۱۳۳ هزار مورد ابتلا به بیماری وبا سال ۲۰۱۸ تایید شد و موج سوم شیوع این بیماری واگیردار از نیمه ژوئن امسال (خرداد/تیر ۹۷) در سراسر یمن دیده می‌شود، موضوعی که اکنون وارد مرحله خطرناک شده است.
از سوی دیگر، ۵۶ مرکز درمان اسهال (DTC) در ۳۹ منطقه یمن در معرض خطر قرار دارند و سازمان‌های بشر دوستانه برای جلوگیری از شیوع گسترده وبا فعالیت دارند، به طوری که تنها در ماه آگوست (مرداد/شهریور) ۴۰۰ هزار مبتلا به این بیماری در مناطقی که درصد شیوع آن به شدت بالا بوده است، واکسینه شدند.
لیز گراندی' مسئول هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن نیز در گزارشی در این باره نوشت: خطر مرگ در یمن تنها به حملات روزانه ائتلاف عربی محدود نمی‌شود، بلکه ابتلا به بیماری وبا و قحطی از دیگر عواملی است که در این کشور قربانی می‌گیرد.
با تداوم حملات همه جانبه ائتلاف سعودی به یمن، مراکز بهداشتی، زیرساخت‌ها به ویژه مراکز بهداشتی از میان رفته و همین امر شدت شیوع بیماری‌های واگیردار مانند وبا در این کشور فقیر را وارد مرحله بحرانی کرده است.

نظرات بینندگان