arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷

معاون وزیر خارجه انگلیس: تعامل با ایران بهترین روش است

دیپلمات ارشد انگلیسی با انتقاد از سخنان روز گذشته رئیس جمهور آمریکا علیه ایران گفت، جز کشورهای خاورمیانه، دیگران قادر به حل امور منطقه نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  یک دیپلمات ارشد انگلیسی با انتقاد از سخنان روز گذشته رئیس جمهور آمریکا علیه ایران تاکید کرد که رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران به ویژه اظهارات اخیر وی، مواجهه قدرت‌های جهانی را محتمل‌تر می‌کند.

 به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «آلیستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا در گفت ‌وگو با «رادیو -4 بی. بی .سی» افزود که لندن برای خروج از برجام تسلیم فشارهای آمریکا نمی‌شود.

 وی در این برنامه رادیویی گفت: «ما بر این باوریم که بهترین روش، تعامل با آن‌ها (ایرانی‌ها) و تلاش برای تغییر رفتار است و این کاری است که ما انجام می‌دهیم، اما رییس جمهور آمریکا راه خود را پیش گرفته است.»

دیپلمات ارشد انگلیسی توضیح داد: «فکر می‌کنم نوع کلام مهم است. معتقدم که اگر نوع کلام شدید شود و همانطور که مشاهده شد تهاجمی باشد، لزوما نمی‌توان اطمینان حاصل کرد به طریقی که مایلید به آن پاسخ داده شود.»

 معاون وزیر خارجه انگلیس با اشاره به این که تشنج زدایی باید اولویت کشورهای منطقه باشد، تاکید کرد جز کشورهای خاورمیانه، دیگران قادر به حل همه امور این منطقه نیستند.

این در حالی است که «ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز روز چهارشنبه با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد.

نخست وزیر انگلیس در این دیدار بار دیگر تعهد کشورش به برجام را تکرار کرد و گفت، تا زمانی که ایران به تعهد‌های خود در این توافق پایبند باشد، لندن گام‌هایی را برمی‌دارد تا این اطمینان حاصل شود که ایران از منافع اقتصادی رفع تحریم‌ها بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان