arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷

ترامپ: رهبران جهان به من نخندیدند، با من خندیدند، به ما خوش گذشت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده اعلام کرد هنگام نطقش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رهبران جهان به او نخندیده‌اند بلکه در واقع با او خندیده‌اند. از سوی دیگر نیکی هیلی هم با دفاع از ترامپ گفت: «رسانه‌ها در این مورد خیلی اشتباه کرده‌اند. آیا دیگر کشورها آمریکا را دوست دارند؟ نه،‌ آیا به آمریکا احترام می‌گذارند؟ بله، حالا می‌گذارند. و وقتی او (ترامپ) این را گفت آنها از روراستی او خوششان آمد و این طرز گفتن هم دیپلماتیک نبود و بنابراین برای آنها بامزه بود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده اعلام کرد هنگام نطقش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رهبران جهان به او نخندیده‌اند بلکه در واقع با او خندیده‌اند.

به گزارش «انتخاب»، این نخستین واکنش ترامپ به لحظه‌ای بود که حضار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به سخنان وی خندیدند.

ترامپ که در کنفرانسی در نیویورک سخن می‌گفت اعلام کرد: «اخبار جعلی می‌گوید مردم به سخنرانی رئیس‌جمهور ترامپ خندیدند. آنها به من نخندیدند. به حاضران خوش گذشت. به ما خوش گذشت، آنها به کاری که من کرده‌ام احترام می‌گذارند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در ابتدای سخنرانی خود گفته بود: «دولت من بیش از هر دولت دیگری در تاریخ کشور ما نتیجه کسب کرده است.»

این اظهارات با خنده حاضران روبرو شد و آقای ترامپ پس از مکثی کوتاه گفت:‌ «انتظار این واکنش را نداشتم. اما اشکالی ندارد.»

ترامپ در نشست روز پنجشنبه خود گفت که در مقابل «گروه بزرگی از افراد بسیار حرفه‌ای» قرار گرفته بوده که چندان به «دست زدن،‌ تحسین و یا لبخند زدن» عادت ندارند.

از سوی دیگر نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل نیز در گفتگو با فاکس نیوز از رئیس‌جمهوری آمریکا دفاع کرد.

هیلی گفت: «رسانه‌ها در این مورد خیلی اشتباه کرده‌اند. آیا دیگر کشورها آمریکا را دوست دارند؟ نه،‌ آیا به آمریکا احترام می‌گذارند؟ بله، حالا می‌گذارند. و وقتی او (ترامپ) این را گفت آنها از روراستی او خوششان آمد و این طرز گفتن هم دیپلماتیک نبود و بنابراین برای آنها بامزه بود.»

وی افزود: «او خیلی صادق بود. آنها جا خوردند. چون انتظارش را نداشتند. اما کمی بعد، همه آنها تمام روز دنبالش بودند تا با او عکس بگیرند و بگویند که سخنرانی‌اش چقدر عالی بود.»

نظرات بینندگان