arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷

همکاری غولهای حوزه خودرو برای تسخیر خیابان ها / طرحی که به توسعه شهرهای هوشمند کمک می کند

سه شرکت فورد، اوبر و لیفت تصمیم دارند در اتحادی مشترک با برنامه های  «shared streets» همکاری کنند تا درک بهتری نسبت به وضعیت خیابان های شهر داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سه شرکت فورد، اوبر و لیفت تصمیم دارند در اتحادی مشترک با برنامه های  «shared streets» همکاری کنند تا درک بهتری نسبت به وضعیت خیابان های شهر داشته باشند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، این شرکت ها در تلاشند استانداردهای اشتراک گذاری داده ها را افزایش دهند. 

 

یکی از برنامه های آزمایشی موثر این روزها برای ارزیابی خیابان ها« SharedStreets» است که  شامل ردیابی اتوموبیل ها در جهت کاهش زمانی است که خودرو در خیابان ها می گذرانند. SharedStreets یک سازمان حرفه ای است که به شهرداری ها و شرکت های خصوصی کمک می کند تا با ابزاری دقیق نقشه راه خود را از جاده های عمومی پیدا کنند. هدف نهایی این است که به کاهش تلفات ترافیکی و بهبود بهره وری کمک شود.

بر همین اساس نیز شرکت های فورد، اوبر و لیفت با پشتیبانی انجمن ملی حمل و نقل شهری اعلام کردند که آنها با SharedStreets همکاری می کنند تا درک بهتری از چگونگی استفاده از خیابان های شهری داشته باشند. این موضوع کمک می کند شرکت های مذکور راه هایی امن تر، دقیق تر و کارآمد تر را طی کنند.

 

البته جالب است بدانید هر یک از شرکت های مذکور برای همکاری با این پروژه دلایل خاص خود را دارند. برای مثال، SharedStreets در مشارکت خود با فورد، می گوید که این کار را برای ایجاد یک استاندارد جهانی و در دسترس بودن آن در زمان واقعی انجام می دهد. اوبر نیز بیش از هر چیز بر سرعت و دقت خودروهای خودران تمرکز دارد. لیفت نیز تلاش دارد پایگاه داده های خود را تقویت کند.

جیم هاکت، رئیس و مدیر عامل شرکت فورد، در یک بیانیه گفت: "این فرصت یک بار در طول عمر هر کسب و کار و دولتی در جهت همکاری با یکدیگر برای بازنگری در حمل و نقل رخ می دهد. همکاری از طریق ابتکاراتی مانند SharedStreets ما را قادر می سازد تا با استفاده از وسایل نقلیه، سیستم های جاده ای و داده ها برای ایجاد یک نقشه جدید  تلاش کنیم . ما در حال تلاش برای آینده ای هستیم که در آن همه شهرها هوشمند هستند و محدودیت فضا به طور فعال مدیریت می شود. این یعنی؛  افزایش بهره وری و ایمنی در کنار کاهش استرس راننده و آلودگی کمتر هوا ".

 

 

 

نظرات بینندگان