arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷

جاری شدن سیل در تالش/ کمربندی تالش- آستارا تا اطلاع ثانوی مسدود شد +تصاویر

از شامگاه گذشته براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان بارش شدید باران در این استان آغاز شد که سبب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه و مسیل ها و تخریب پل های ارتباطی در برخی نقاط روستایی و مسدود شدن راه ها در برخی شهرستان های غربی همانند آستارا، تالش، رضوانشهر، صومعه سرا شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جاری شدن سیل در تالش/ کمربندی تالش- آستارا تا اطلاع ثانوی مسدود شد +تصاویر

براثر بارش شدید باران در شهرستان تالش پل کمربندی و ترانزیتی این شهر به سمت آستارا دچار آبگرفتگی شده و تا اطلاع ثانوی تردد از این مسیر امکان پذیر نیست.

به گزارش مهر، از شامگاه گذشته براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان بارش شدید باران در این استان آغاز شد که سبب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه و مسیل ها و تخریب پل های ارتباطی در برخی نقاط روستایی و مسدود شدن راه ها در برخی شهرستان های غربی همانند آستارا، تالش، رضوانشهر، صومعه سرا شده است.

جاری شدن سیل در تالش/ کمربندی تالش- آستارا تا اطلاع ثانوی مسدود شد +تصاویر

اداره کل هواشناسی استان گیلان در چند روز گذشته بارها درباره بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه و آماده باش دستگاه های خدماتی و کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای هوای استان هشدار داده بود.

در اثر بارش ها از شامگاه های گذشته مسیر پونل به خلخال با ریزش کوه و افتادن درخت در مسیر این محور تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

حضور ۲۰ راهدار برای بازگشایی محور پونل به خلخال

محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در این باره طی گفتگویی با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۲۰ راهدار با ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین در حال بازگشایی جاده پونل - خلخال هستند، گفت : با توجه به ادامه بارش باران پیش بینی می شود تا فردا این مسیر بازگشایی شود.

در این باره رئیس پلیس راه گیلان نیز به خبرنگار مهر گفت: عوامل راهداری در حال حاضر در منطقه حضور داشته و تلاش می کنند تا مسیر بازگشایی شود.

سرهنگ حسین محمدپور با بیان اینکه به محض بازگشایی این محور اطلاع رسانی از طریق پلیس راه انجام خواهد شد، افزود: در محور اسالم به خلخال نیز براثر شدت نزولات آسمانی و بارش باران در ابتدایی محور و در پایین دست دامنه کوه شاهد آبگرفتگی قسمتی از این مسیر و کندی در تردد هستیم.

جاری شدن سیل در تالش/ کمربندی تالش- آستارا تا اطلاع ثانوی مسدود شد +تصاویر

طغیان رودخانه و رانش زمین در روستای کشاورز محله تالش

از سوی دیگر بارش باران شدید بیشترین خسارت را به شهرستان تالش وارده کرده و سبب آبگرفتگی معابر روستایی و شهری و همچنین طغیان رودخانه ها و مسدود شدن پل کمربندی تالش به آستارا شده است.

طغیان رودخانه ناورود شهر اسالم و ریزش دیواره این رودخانه، رانش زمین در خیابان امام خمینی روستای کشاورز محله دهستان خطبه سرا و قطع کامل محل عبور دانش آموزان و آبگرفتگی مناز مسکونی روستاییان خرجگیل - اسالم - تالش بخشی از خسارت وارده بارش باران به شهرستان تالش است. از ساعت اولیه دستگاه های خدماتی و مأموران پلیس برای عادی شدن شرایط و حل مشکلات در محل حضور دارند.

ترافیک سنیگن در شهر رشت براثر بارش شدید باران

در این باره نیز رئیس پلیس راه گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با توجه به بارش شدید باران خاطرنشان کرد: از صبح امروز در اکثر شهرهای استان به ویژه در شهرستان رشت شاهد ترافیک خودرو هستیم. در حال حاضر نیز در شهر رشت درخیابان های سعدی، تختی، مطهری، لاکانی، سردار جنگل و بلوار انصاری شاهد ترافیک سنیگن هستیم.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه اکثر معابر شهری استان به جهت آبگرفتگی و بارش باران تحت تأثیر قرار گرفته است، گفت: در این شرایط با توجه به کاهش دید، رانندگان باید با احتیاط بیشتر و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی مسیر را طی کنند.

جاری شدن سیل در تالش/ کمربندی تالش- آستارا تا اطلاع ثانوی مسدود شد +تصاویر

وی با اشاره به بارش شدید باران در شهرستان تالش، خاطرنشان کرد: پل CNG در خیابان جمهوری که مسیر کمربندی و ترانزیتی شهرستان تالش بوده از ساعت ۶ صبح امروز با شدت بارش ها دچار آبگرفتگی شده و به همین علت شاهد ترافیک سنگین در این شهر هستیم.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه مأموران پلیس راه استان در این شهرستان حضور داشته و اقدامات لازم برای کاهش ترافیک و عادی شدن شرایط را انجام می دهند، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط تردد از این پل محیا نشده است.

وی ضمن توصیه به شهروندان این شهرستان و همچنین مسافران برای صبر و تحمل بیشتر برای عادی شدن شرایط، یادآورشد: شهروندان شهرستان تالش نیز باید با توجه به این شرایط از وسایط نقلیه عمومی برای تردد استفاده کنند.

سرهنگ محمدپور با اشاره به ارتفاع پایین این پل و شرابط نامناسب فنی، تأکید کرد: بارها این موضوع به مسئولان اعلام شده و با توجه به حساسیت این پل باید توجه ویژه ای به این موضوع شده و مشکلات آن در کوتاه ترین زمان رفع شود.

نظرات بینندگان