arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷

کف و سقف قیمت سکه و طلا در هفته گذشته / سکه از ۴.۵۵۰ تا ۵.۴۰۰ میلیون

کمترین قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در هفته گذشته چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و بیش‌ترین قیمت آن پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. هم‌چنین طلای ۱۸ عیار کف ۴۰۲ هزار تومانی و سقف ۵۴۵ هزار تومانی قیمت را تجربه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمترین قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در هفته گذشته چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و بیش‌ترین قیمت آن پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. هم‌چنین طلای ۱۸ عیار کف ۴۰۲ هزار تومانی و سقف ۵۴۵ هزار تومانی قیمت را تجربه کرد.

محمد کشتی‌آرای - عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر - در گفت‌وگو با ایسنا و با اشاره به وضعیت قیمت سکه و طلا طی هفته گذشته، اظهار کرد: در طول هفته گذشته قیمت جهانی طلا، چهار دلار نوسان داشت و این بازه قیمتی نمی‌توانست تاثیر عمده‌ای برروی قیمت‌ها در بازار داشته باشد، اما همان‌گونه که مطلع هستید اتفاقات جدیدی رخ داد که تاکنون در اقتصاد کشور بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: افزایش شدید قیمت که در مقطع زمانی کوتاهی تا ۲۰ هزار تومان پیش رفت، التهاب بسیاری در قیمت‌ها ایجاد کرد و همین مساله موجب شد تا قیمت طلا و سکه افزایش یابد و بسیاری از فعالان اقتصادی در این حوزه دست از فروش بکشند.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر با بیان این‌که برای اولین بار در هفته گذشته قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به بالای پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز قیمتی معادل ۵۵۰ هزار تومان را تجربه کرد، گفت: اتفاقات رخداده موجب شد تا شاهد ثبت قیمت‌های استثنایی طلا و سکه در طول هفته گذشته باشیم و تا پایان روز چهارشنبه نیز این افزایش‌ها ادامه داشته و حتی به نیمه شب پنج‌شنبه نیز در فضای مجازی کشیده شد.

کشتی‌آرای در ادامه با بیان این‌که از صبح پنج‌شنبه افزایش قیمت طلا و سکه در بازار فروکش کرد و هیجان کاذب قیمت‌ها متوقف شد، اظهار کرد: در مجموع هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، هفته خاص در بازار و اقتصاد کشور بود و با افزایش شدید قیمت ارز رکوردهای جدیدی در بازار سکه و طلا به ثبت رسید. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان به خریداران و فروشندگان هشدار داده بودند که افزایش ناگهانی قیمت ارز، طلا و سکه افت قیمت‌ها را نیز به همراه خواهد داشت و باید مراقب باشند.

وی ادامه داد: دولتمردان باید درصدد چاره برآیند تا اقتصاد کشور از چنین وضعیتی خارج شود و مجددا ثبات نسبی به بازار در بخش‌های مختلف حکمفرما شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر همچنین در مورد پیش‌بینی‌اش از بازار طلا و سکه طی هفته پیش‌رو، اظهار کرد: تصور بر این است که در آغاز هفته جاری، بازار طلا و سکه کار خود را با ثبات در قیمت‌ها آغاز کند و به نظر می‌رسد با کاهش قیمتی که در پایان هفته گذشته رقم خورده است تا اواسط هفته آینده و حداقل طی یکی دو روز آتی قیمت‌ها با ثبات همراه باشد.

کشتی‌آرای ضمن اعلام آخرین قیمت طلا و سکه در هفته گذشته، گفت: هر اونس طلای جهانی ۱۱۹۵ دلار، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، پنج میلیون و ۵۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۶۹۰ هزار تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار دو میلیون و ۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۹۰ تومان قیمت دارند.

نظرات بینندگان