arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷

ولیعهد سعودی برای گفت وگو درباره تنش با قطر به کویت رفت

«محمد بن سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع عربستان شنبه شب در یک سفر از پیش اعلام نشده و برای گفت وگو در مورد آخرین تحولات تنش با قطر، به کویت رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ولیعهد سعودی برای گفت وگو درباره تنش با قطر به کویت رفتبه گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، بن سلمان قرار است در این سفر با شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر و «نواف الاحمد الصباح» ولیعهد کویت دیدار کند.
با وجود آن که رسانه های حاشیه خلیج فارس جزئیاتی از سفر ولیعهد عربستان به کویت منتشر نکردند، اما یک مسؤول بلندپایه عربی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت که اختلاف با قطر در دستور کار این سفر قرار دارد و بن سلمان در مورد میانجیگری کویت با مقام های کویتی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
این سفر پس از نشست مشترک وزیر امورخارجه آمریکا با هشت کشور عربی از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای آنچه که تشکیل ناتوی عربی عنوان شده، صورت می گیرد.
حضور همه وزیران امور خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در یک نشست مشترک از 15 ماه گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.
'لورانس سلفرمان' سفیر آمریکا در کویت دوشنبه گذشته به خبرگزاری دولتی کویت (کونا) گفت که آمریکا و کویت برای پایان دادن به تنش بین قطر و همسایگانش توافق کردند. 
وی اظهار کرد که این توافق در جریان سفر اخیر شیخ 'صباح الاحمد الجابر الصباح' امیر کویت به واشنگتن و دیدار با 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا به دست آمده است.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را نیز بستند. 
کشورهای تحریم کننده 13 شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند اما دوحه با بیان اینکه تحریم کنندگان هیچ دلیل قانع کننده برای اثبات ادعاهای خود در اختیار ندارند، تأکید دارد که این شروط در تناقض آشکار با حق حاکمیت این کشور است. 
عربستان در جدیدترین اقدام ضد قطری خود اعلام کرده است که تصمیم دارد در مرز زمینی و مشترک با قطر، کانالی حفر و این کشور را به یک جزیره تبدیل کند.

نظرات بینندگان