arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷

اف‌بی‌آی با دستور ترامپ، اتهامات نامزد دیوان عالی آمریکا را بررسی می‌کند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تحت فشار افکار عمومی، دستور ورود اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) به پرونده اتهامات نامزد پیشنهادی خود برای دیوان عالی این کشور را صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تحت فشار افکار عمومی، دستور ورود اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) به پرونده اتهامات نامزد پیشنهادی خود برای دیوان عالی این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، تصمیم جمعه شب ترامپ موجب یک هفته تاخیر در زمان رای‌گیری برای تایید صلاحیت نهایی «برت کاوانا» در سنای آمریکا شد.
فشارها به ترامپ با سخنان چند ساعت پیش «جف فلیک» سناتور جمهوریخواه شروع شد که گفت در صورت عدم دستور به تحقیقات در این رابطه، رای به عدم صلاحیت کاوانا خواهد داد.
با توجه به حساسیت رای‌گیری و نزدیک بودن آرا، سران جمهوریخواه تصمیم گرفتند به خواسته فلیک گردن بنهند.
کمیته قضایی سنا ظهر جمعه صلاحیت کاوانا را با رای حزبی 11 به 10 تصویب کرده و تصمیم‌گیری نهایی برای عضویت او را به صحن سنا ارجاع داده بود.
این در شرایطی است که «کریستین بلِیسی فورد» استاد شناخته‌شده دانشگاه پالو آلتوی کالیفرنیا، اتهام هایی جدی را علیه کاوانا مطرح کرده است.
وی که روز پنجشنبه برای ادای شهادت در سنای آمریکا حاضر شد، گفت که نامزد فعلی عالی‌ترین نهاد قضایی آمریکا، سه دهه پیش تلاش کرده بود تا به او در یک مهمانی تجاوز کند.
سناتور جمخوریخواه فلیک که اظهارات روز جمعه او موجب کلید خوردن فرآیند تحقیقات اف‌بی‌آی شد، گفت پس از آن تصمیم به اتخاذ این موضع گرفته که پای صحبت های دو قربانی آزار جنسی نشسته است.
جمهوریخواهان که اکثریت کرسی‌های سنای آمریکا را در اختیار دارند، در تلاشند تا پیش از انتخابات کنگره (آبان ماه) برای عضویت کاوانا در دیوان عالی این کشور رای‌گیری کنند.
وی قرار است جایگزین «آنتونی کندی» یکی از 9 قاضی این دیوان شود که به تازگی از سمت خود کناره‌گیری کرده بود.
با وجود اینکه کاوانا در مقایسه با برخی افراد مورد نظر ترامپ، گزینه معتدل‌تری به شمار می‌رود، اما موضع‌گیری‌های او به ویژه در زمینه آزادی مذهبی و طرح بیمه‌های درمانی همگانی موسوم به «اوباماکر»، نگرانی‌هایی را به دنبال داشته است.
از جمله دیگر موضع‌گیری‌های این قاضی جمهوریخواه که مورد توجه توجه قرار گرفته، پیشنهاد او برای افزایش حوزه قدرت رئیس جمهوری است؛ موضوعی که زنگ خطر را برای حامیان دمکراسی در آمریکا به صدا درآورده است.

نظرات بینندگان