arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷

ولید معلم: امیدواریم مجبور به استفاده از زور در ادلب نشویم/ دادن اس ۳۰۰ به موقع است

وزیر خارجه سوریه گفت: ترکیه می‌تواند مساله خروج تروریست‌های جبهه النصره از منطقه عاری از سلاح در استان ادلب را حل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: ترکیه می‌تواند مساله خروج تروریست‌های جبهه النصره از منطقه عاری از سلاح در استان ادلب را حل کند.

به گزارش ایسنا، ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری راشاتودی اظهار کرد: دمشق امیدوار است که مجبور به استفاده از نیروی نظامی در ادلب به رقم برخورداری از حق چنین کاری، نشود.

او ادامه داد: سوریه مجبور به توسل به تدابیر نظامی برای حل مشکل مناطق شرق فرات در صورت تداوم پیگیری اهداف جدایی‌طلبانه از سوی کردها خواهد شد.

به گفته ولید معلم تا پیش از این مذاکرات دمشق با نیروهای دموکراتیک سوریه ثمربخش بودند اما به دلیل کوتاهی‌های آمریکا این مذاکرات از بین رفت.

ولید معلم اظهار کرد که تلاش‌های آمریکا برای آموزش دوباره به بازمانده‌های داعش در پایگاه نظامی التنف سوریه، بیهوده هستند.

ولید معلم در عین حال گفت: تحویل سامانه‌های دفاع هوایی اس-300 روسی به سوریه یک اقدام به موقع است.

وی همچنین گفت: یک گروه کوچک در سوریه جزئی از دسیسه‌ها علیه دمشق بوده و تعدادی از کشورها اقدام به تولید سلاح برای تروریست‌ها کردند.

او همچنین گفت که تشکیل و آغاز به کار کمیسیون قانون اساسی سوریه به دلیل نفوذ منفی این گروه کوچک بر استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به تاخیر افتاده است.

او اظهار کرد: وضعیت در شمال شرق سوریه نه به خاطر کردها بلکه به خاطر حضور آمریکا پیچیده شده و آمریکا به کردها این خیال واهی را می‌دهد که می‌توانند بدون رعایت اختیارات مشروع دمشق اقدام کنند. اگر آن‌ها همچنان برای جدایی طلبی تلاش کنند و موضع آمریکا را بپذیرند، پس می‌توانند بگویم که ما هم مجبور به در پیش گرفتن راهی که نمی‌خواهیم یعنی راه حل نظامی خواهیم شد.

وزیر خارجه سوریه گفت: سامانه دفاع هوایی اس-300 روسیه برای پاسخ به تهدید اسرائیل کافی است.

وی اظهار کرد که دمشق و بغداد نبرد مشترک علیه داعش هم در سوریه و هم در عراق را ادامه خواهند داد.

او با مقصر دانستن مداخله آمریکا در فروپاشیدن مذاکرات دمشق با نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: ابتدا این جریان خوب بود ولی بعدا این پروسه به دلیل عامل آمریکا مختل شد، هنگامی که مذاکرات آغاز شد آمریکا محموله‌های نظامی‌اش به کردها را افزایش داد و کامیون‌هایی را نزد آن‌ها اعزام کرد و بعدا مذاکرات مختل شد. آن‌ها به مواضع ارتش سوریه در آن منطقه حمله کردند. این حمله به هیچ وجه موجه نبوده و غیر قابل قبول است.

نظرات بینندگان