arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷

واکنش روسیه به تهدید جدید آمریکا / هرگونه محاصره دریایی اعلام جنگ است !

یک قانونگذار روس با انتقاد از سخنان وزیر کشور آمریکا ، هرگونه محاصره دریایی کشورش را نشانه اعلام جنگ علیه مسکو توصیف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش روسیه به تهدید جدید آمریکا / هرگونه محاصره دریایی اعلام جنگ است !به گزارش «انتخاب»، به دنبال تهدید وزیر کشور آمریکا مبنی بر احتمال محاصره دریایی روسیه برای اخلال در صادرات نفت و گاز این کشور به بازارهای جهانی، یک نماینده روس یکشنبه شب (به وقت تهران) هشدار داد هرگونه اقدام واشنگتن، اعلام جنگ علیه روسیه خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری کوبایی «پرنسا لاتینا» «آلکسی پوشکوف» نماینده پارلمان روسیه با احمقانه خواندن این سخنان گفت، این یک تهدید است و در صورت اجرا و با توجه به معیارهای بین‌المللی اعلام جنگ علیه روسیه خواهد بود.

این قانونگذار روس در ادامه به «راین زینکی» وزیر کشور آمریکا توصیه کرد هنگام صحبت کردن به عواقب آن نیز بیاندیشد.

پوشکوف در ادامه حضور کشورش در سوریه را به خاطر درخواست دولت سوریه موردی مشروع خواند و افزود که آمریکا بدون تمایل دمشق و به بهانه نبرد با تروریسم وارد این کشور شده است.

وزیر کشور آمریکا به تازگی در جریان نشستی ویژه در شهر «پیتسبرگ» در ایالت پنسیلوانیای آمریکا با میزبانی گروه موسوم به «ائتلاف مصرف کننده انرژی » گفت: «آمریکا با کمک ناوگان دریایی خود توانایی اطمینان از باز بودن و در صورت لزوم مسدود کردن مسیرهای دریایی را دارد تا مطمئن شود که انرژی روسیه وارد بازار نخواهد شد.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان