arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷

برایان هوک: به اروپایی‌ها نگفته‌ایم برجام را نقض کنند

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفت: مطمئناً ما با پنج کشور دیگری که طرف توافق هسته‌ای هستند، اختلافاتی داریم، اما این تصمیمی است که ما برای کشور خودمان گرفتیم. تصور ما این بود که این توافق، خوب نیست و به همه تهدیدهایی که ایران ایجاد می‌کند، نمی‌پردازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفته هدف تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران این نیست که کشورهای اروپایی ملزم به ترک برجام شوند.

به گزارش فارس، «برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای که هفته گذشته انجام شده اما بخش‌هایی از آن امروز منتشر شده گفته که هدف تحریم‌های این کشور این نیست که کشورهای اروپایی را به ترک برجام ملزم کند.

«هوک» در این مصاحبه با رسانه دولتی انگلیس، «بی‌بی‌سی» گفت آمریکا به کشورهای اروپایی نگفته توافق هسته‌ای برجام را نقض کنند.

این مقام آمریکایی گفت: «مطمئناً ما با پنج کشور دیگری که طرف توافق هسته‌ای هستند، اختلافاتی داریم، اما این تصمیمی است که ما برای کشور خودمان گرفتیم. تصور ما این بود که این توافق، خوب نیست و به همه تهدیدهایی که ایران ایجاد می‌کند، نمی‌پردازد.»

هوک در پاسخ به سوال خبرنگار «بی‌بی‌سی» مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا کشورهای اروپایی را بر سر برجام تهدید کرده است گفت: «خیر. او این کار را انجام نداد. همه آزاد هستند. این توافق، از لحاظ حقوقی الزام‌آور نیست و توافق نیست. برنامه اقدامی است که توسط رئیس‌جمهوری بر سر آن توافق شد که دیگر سر کار نیست. ما تصمیم گرفته‌ایم از آن خارج شویم و الان از آن خارج هستیم.»

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «روی دستیابی به اهدافمان در زمینه امنیت ملی متمرکز هستیم.»

برایان هوک تصریح کرد تحریم‌های آمریکا «برای تنبیه شرکت‌های اروپایی طراحی نشده‌اند.»

وی در پاسخ به اینکه این تحریم‌ها در نهایت به تنبیه شرکت‌های اروپایی منجر می‌شوند گفت: «هیچ کاری که ما انجام می‌دهیم کسی را ملزم به خروج از توافق هسته‌ای نمی‌کند. هیچ چیز.»

نظرات بینندگان