arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷

واکنش رسانه های صربستان به حمله موشکی ایران به مقر تروریست ها

رسانه های دیدار و نوشتاری صربستان در گزارش های مختلف و جداگانه حمله موشکی ایران به عوامل حادثه ترورویستی اهواز را با عنوان «موشک های ایران مقر افراطی ها در سوریه را هدف قرار دادند، بطور گسترده بازتاب دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، روزنامه 'پلیتیکا' چاپ صربستان از پرتیراژ ترین روزنامه چاپ بلگراد در گزارشی جامع با عنوان نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 6 موشک بالستیک به طرف شرق سوریه با هدف قراردادن افراطیون که به حمله رژه نظامی در اواخر ماه گذشته در اهواز متهم هستند، پرتاب کردند.
بنا به این گزارش، راکت های پرتاب شده به سوریه کشته و مجروح داشته اما آمار دقیقی از مجروحین و یا کشته شدگان در دست نیست.
روزنامه پلیتیکا به نقل از منابع خبری خود افزود که موشک ها از بخش غربی ایران پرتاب و مسیر آن از طریق حریم هوایی عراق بوده و در نزدیکی ‘بوکمال’ در جنوب شرقی سوریه به زمین نشسته اند.
بوکمال، تحت کنترل نیروهای دولت سوریه است، اما داعش هنوز در این منطقه حضور دارد.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا پرتاب موشک های بالستیکی ایران به سوریه را مورد تایید قرار داد.
افراطیون داعش تا کنون اعتراف نکردند که به آنها حمله موشکی شده است.
همچنین تلویزیون B 92، تلویزیون N1، روزنامه های پراودا، کوریر، تلگراف و پایگاه های اینترنتی مختلف در صربستان از دیگر رسانه های خبری در این کشور محسوب می شوند که با مضامین مشابه حمله موشکی سپاه پاسداران کشورمان به مقر تروریست ها در سوریه را بازتاب دادند.
به گزارش ایرنا، پنج عضو گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به الاحوازیه با پوشش لباس مبدل نظامی روز شنبه 31 شهریورماه به رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز حمله کردند.
در جریان این اقدام 24 تن شامل تعدادی غیرنظامی شهید و بیش از 60 تن دیگر مجروح شدند.
وزیر دفاع صربستان، رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین و وزیر امور خارجه این کشور از جمله مقامات کشورهای منطقه بالکان غربی هستند که در پیام های جداگانه ای مراتب تسلیت خود را به مقامات و مردم ایران ابلاغ کردند.
همچنین وزیر امور خارجه آلبانی، مقامات دولتی، سفرا و نمایندگان هیات های دیپلماتیک مقیم تیرانا و برخی از شخصیت های علمی و فرهنگی، نمایندگان جامعه اسلامی، هنری و رسانه ‌های جمعی آلبانی با حضور در سفارت کشورمان در تیرانا دفتر یادبود شهدای مظلوم اهواز را امضا و پیام های تسلیت خود را درج کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان