arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷

قطعنامه پارلمان اروپا:‌ عربستان سعودی به محاصره یمن پایان دهد

پارلمان اروپا با صدور قطعنامه جدیدی خشونت علیه غیرنظامیان یمنی را محکوم کرده و از عربستان سعودی خواست تا به محاصره یمن پایان دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پارلمان اروپا روز پنج شنبه با صدور قطعنامه جدیدی درباره اوضاع یمن، به اوضاع اسفناک انسانی در این کشور اشاره کرده و خشونت علیه غیرنظامیان و تخریب زیرساخت های غیرنظامی را به شدت محکوم کرد.

این قطعنامه با هشدار درباره تبدیل شدن بحران یمن به یکی از بزرگترین فجایع انسانی عصر حاضر از نظر اوضاع انسانی، سیاسی و اقتصادی، به طرف های درگیر در یمن هشدار داد که هدف قراردادن غیرنظامیان، بیمارستان ها، پرسنل درمانی، شبکه آبرسانی، بنادر وفرودگاه ها، سرپیچی از قوانین بین الملل به حساب می آید.

پارلمان اروپا ضمن همدردی با خانواده قربانیان جنگ در یمن، از عربستان سعودی خواست تا به محاصره یمن پایان داده و همه طرف های درگیر در بحران را ملزم کرد تا حداکثر تلاش خود را برای کاهش تنش در این کشور و توقف سریع حمایت های سیاسی، نظامی و مالی از نیروهای نظامی، چه حمایت مستقیم و چه از طریق نیروهای نیابتی، به عمل آورند.

این قطعنامه همچنین تاکید کرد که راهکار سیاسی فراگیر از طریق مذاکره تنها راه برون رفت از بحران یمن به شمار می رود که می تواند به بازگشت صلح و اتحاد در این کشور کمک کند.

در همین حال، جنبش انصارالله یمن از درخواست پارلمان اروپا برای توقف حمله به یمن استقبال کرد.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به درخواست اروپا برای توقف حمله به یمن و محکومیت حمله به غیرنظامیان از سوی پارلمان اروپا گفت: ما از تلاش اتحادیه اروپا برای پایان دادن به محاصره ملت یمن و از سرگیری مذاکرات سیاسی استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ما اقدام فعالانه اتحادیه اروپا به سمت صلح در یمن را اقدامی مثبت می‌دانیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان