arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷

ساعت کار افراد معلول کم می شود

آموزش وپرورش مصوبه قانون حمایت از حقوق معلولان را ابلاغ کرد. در این مصوبه آمده است:ساعت کار هفتگی افراد دارای معلولیت‌های شدید و خیلی شدید ۱۰ ساعت در طول هفته کاهش می‌یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، وزارت آموزش و پرورش مصوبه قانون حمایت از حقوق معلولان را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: قانون حمایت از حقوق معلولان در جلسه علنی روز یک شنبه مورخ 20 اسفند 96 مجلس به تصویب رسید و پس از آن جهت اجرا از سوی دولت ابلاغ شد.

براین اساس، ساعت کار هفتگی افراد دارای معلولیت‌های شدید و خیلی شدید 10 ساعت در طول هفته کاهش می‌یابد.

در بخشی از مصوبه قانون حمایت از حقوق معلولان آمده است: استفاده افراد دارای معلولیت از مراکز، تأسیسات و خدمات ورزشی دستگاه های دولتی و شهرداری‌ها رایگان است.

افراد دارای معلولیت نیازمند واجد شرایط در سنین مختلف می‌توانند با معرفی سازمان آموزش عالی رایگان در واحدهای آموزشی تابعه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، بهداشت و درمان، دیگر دستگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی غیردولتی از محل ردیف مربوطه در بودجه سنواتی بهره مند شوند.

در این مصوبه همچنین تأکید شده است: دولت مکلف است حداقل 3 درصد از مجوزهای استخدامی دستگاه‌های دولتی و عمومی اعم از وزارتخانه‌ها سازمان‌ها، شرکتها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند، به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.

وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات دولتی، شرکتها و نهادهای عمومی و انقلابی مکلفند سه درصد از مجوز استخدامی خود را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند و سازمان اداری و استخدامی موظف است نسبت به تخصیص این سهمیه استخدامی برای افراد دارای معلولیت اقدام و بر رعایت آن نظارت کند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان