arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷

رئیس جمهور فیلیپین: اگر مبتلا به سرطان باشم، استعفا می‌دهم

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری ۷۳ ساله فیلیپین گفت احتمالا به سرطان مبتلا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، این خبر در حالی منتشر می‌شود که در ماه‌های اخیر شایعاتی درباره خستگی‌های طولانی و مفرط آقای دوترته و احتمال ابتلای وی به یک بیماری سخت منتشر شده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس جمهوری فیلیپین روز پنجشنبه در جریان یک سخنرانی در دانشگاه نظامی مانیل گفت: «باید منتظر بمانم. مایلم به شما بگویم که سرطان، سرطان است. اگر نوع سوم [بدخیم] باشد، درمانی در کار نیست. نه در این مقام و نه در هیچ جای دیگر، تمایلی به ادامه رنج و عذاب ندارم.»

آقای دوترته حدود سه هفته پیش آزمایش‌های مرتبط با سرطان دستگاه گوارشی را پشت سر گذاشته است.

رودریگو دوترته، رهبری جنجالی به شمار می‌رود؛ عملکرد وی در کشتار قاچاقچیان و خورده فروشان مواد مخدر، انتقاد گسترده نهادهای حامی حقوق بشر را برانگیخته است. علاوه بر این، توهین آقای رئیس جمهور به باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا برای بسیار بهت انگیز بود. هرچند که وی، پس از مدتی از اینکه آقای اوباما را حرام‌زاده خطاب کرده بود، عذرخواهی کرد.

معاونان رئیس جمهوری فیلیپین پیشتر شایعات مربوط به بستری شدن آقای دوترته را رد کرده بودند. هری روکه، سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین صبح پنجشنبه به خبرگزاری رویترز گفته بود : «آقای دوترته حقوقدان است و اگر مشکل سلامتی وی جدی باشد، مطابق قانون اساسی مردم را در جریان قرار خواهد داد.

رودریگو دوترته می‌گوید بیماری او احتمالا ناشی از یک تصادف رانندگی و مصرف بالای الکل است: «اگرچه دیگر مشروب نمی‌خورم، اما پشیمانی بی‌فایده است. دیگر دیر شده است.»

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان