arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷

معاون پارلمان اروپا: رد توافق هسته‌ای با ایران غلط است/اسراییل از نظر اقتصادی به‌صورت تنگاتنگ‌تر با اروپا مرتبط است

معاون پارلمان اروپا انتقاد به توافق هسته‌ای و رد این معاهده را درست ندانست و از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای حفظ برجام حمایت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، "الکساندر گراف لامبسدورف"، معاون پارلمان اروپا و از نمایندگان بلندپایه حزب لیبرال دموکرات آلمان در مصاحبه‌ای با سایت رادیو آلمان به مسئله توافق هسته‌ای با ایران و مناسبات آلمان با رژیم صهیونیستی پرداخته گفت: اسرائیل البته برای آلمان یک شریک تاریخی است. یک تاریخچه مشترک سبب می‌شود که یک مسئولیت ویژه‌ای از طرف آلمان برای امنیت این رژیم و روابط کاری ایجاد شود.

وی با اشاره به روابط دوستانه‌ای که بین برلین و تل‌آویو وجود دارد در عین حال خاطرنشان کرد که طبیعتاً مناقشاتی درباره سیاست شهرک‌سازی‌های اسرائیل که همچنین در پارلمان آلمان با دید انتقادی به آن نگریسته می‌شود وجود دارد.

لامبسدورف همچنین تأکید کرد که باید درباره سیاست شهرک‌سازی اسرائیل صحبت شود و این مسئله به‌صورت انتقادی مورد توجه قرار گیرد، چرا که همان‌گونه که در حال حاضر دنبال می‌شود راه‌حل دو دولتی که بر اساس توافق جامعه بین المللی بهترین راه‌حل برای مناقشات بین فلسطینیان و اسرائیل است غیرممکن می‌شود. وی هیچ راه‌حل جایگزینی را برای این مسئله ندانسته و در این شرایط سیاست‌های شهرک‌سازی و همچنین انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را از نظر سیاسی منطقی ندانست.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد که اسرائیل با وجود شراکت تنگاتنگی که با آمریکا دارد اما از نظر اقتصادی به‌صورت تنگاتنگ‌تر با اروپا مرتبط است. آلمان مهم‌ترین شریک تجاری رژِیم صهیونیستی در اروپا است.

وی در ادامه به اختلاف نظرهای اساسی بین برلین ــ تل‌آویو در موضوع توافق هسته‌ای با ایران پرداخته و انتقاد به برجام و رد آن را که مد نظر این رژیم است درست ندانست.

معاون پارلمان اروپا این رویکرد را درست دانست که اروپا همه اقدامات را انجام دهد که توافق هسته‌ای حفظ شده و دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تأسیسات هسته‌ای ایران تضمین شود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان