arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷

دستگاه جدید پخش موسیقی سونی در راه است

 شرکت سونی طی فستیوال صوتی Rocky Mountain  از عرضه شدن دستگاه پخش موسیقی برای بازار غرب خبر داده و علاوه بر آن یک هدفون روی گوشی ۷۰ میلیمتری با کیفیت را همراهش معرفی نموده است. این هدفون که MDR-Z7M2 لقب گرفته در واقع نسخه‌ی ارتقا یافته‌ای از هدفون MDR-Z7 به شمار می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگویان شرکت سونی مدعی شده اند که این نسخه‌ی پریمیوم قادر است به کمک دیافراگم‌های پلیمر کریستال مایع پوشش داده شده با آلومینیوم فرکانس صوتی میان ۴ تا صد هزار هرتز را پخش نماید. گفتنی است که این رقم ۵ برابر بازه‌ی فرکانسی است که انسان قادر به شنیدن آن است.

 
 

بعضی کارشناسان اعتقاد دارند که فراهم آوردن بازه‌ی صدایی بالاتر از حد شنوایی انسان که بطور معمول ۲۵ هزار هرتز است می‌تواند حس بهتری برای درک صدا یا موسیقی‌های مختلف به ارمغان آورد. محققان باور دارند درست است که سیستم شنوایی قادر به دریافت صداهایی بیشتر از این بازه نیست اما داده‌ها به صورت دیگری قابل تحلیل هستند و ممکن ناخودآگاه توسط کاربران حس شوند.

بدین ترتیب کاربرانی که علاقه دارند کیفیت صدایی فوق العاده را تجربه کنند می‌توانند ۸۹۹ دلار هزینه کرده تا از هدفون پریمیوم سونی یعنی MDR-Z7M2 برای گوش دادن به موسیقی بهره ببرند.

سونی

شاید برایتان جالب باشد که خرید دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی DMP-Z1 با روکش طلایی آن در اقصی نقاط جهان هزینه بیشتری مطلبد و کاربران غیر ژاپنی مجبورند ۸۵۰۰ دلار هزینه کنند.

این دستگاه پخش موسیقی از همه‌ی فایل‌های صوتی با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کند و یک آمپلی‌فایر هدفون قدرتمند نیز در آن تعبیه شده است. به ادعای سازندگان در برخی قسمت‌های داخلی این دستگاه نیز، فلز طلا بکار رفته تا جریان سینگالی را افزایش داده و صدایی بسیار خالص پخش گردد.

منبع: دیجیاتو 

نظرات بینندگان