arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷

کمال خرازی:‌از اول می دانستیم که اسراییل پشت بحران سوریه است

رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت:ما از ابتدا می دانستیم که اسرائیل پشت بحران سوریه است و برخی کشورهای عربی که وارد این ماجرا شدند فریب اسراییل را خوردند و این بحران را ایجاد کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب کمال خرازی عصر امروز - شنبه - در نشست مشترک با ورنر فاسلابند رئیس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش، افزود: استقلال اروپا و تلاش آن‌ها برای این موضوع همواره مورد تاکید و حمایت ایران بوده و خواهد بود و خوشحال هستیم که اروپا هم به این نتیجه رسیده که آینده اروپا در گرو استقلال از آمریکا و کاری است.


وی با بیان این که چینی‌ها هم چنین سیاستی را دنبال می کنند، گفت: چینی ها بر این اعتقاد هستند کشوری که 200 سال بیشتر عمر ندارد نمی تواند برای جهان تعیین تکلیف کند و این حرف حکیمانه ای است.
خرازی اضافه کرد: چینی ها در نبرد با آمریکا پیروز خواهند شد و برنامه های بسیار بلند مدتی دارند که چین را به عنوان قدرت اول جهان کند.
وی یاد آور شد: سیاست های ترامپ کمک کرده که کشورهای دیگر به فکر این باشند که سیاست های مستقلی داشته باشند و راه خود را از آمریکایی ها جدا کنند.


وی گفت: کشورهایی که روابط اقتصادی گسترده و عمیقی با آمریکا دارند راه دشواری برای استقلال از آن دارند ولی نفس گرایش به سیاست استقلال طلبانه امر مبارکی است.


رییس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: وقتی بحران سوریه آغاز شد برخی گفتند دولت بشار اسد یک ماه بیشتر دوام نمی آورد این اظهارات ناشی از شناخت ضعیف آن ها از منطقه داشت که تاکنون هم ادامه دارد و قطعا اگر خواست آنها محقق می شد بیش از هر کس به سود رژیم صهیونیستی بود.


خرازی تصریح کرد: ما از ابتدا می دانستیم که اسرائیل پشت این بحران است و برخی کشورهای عربی که وارد این ماجرا شدند فریب اسراییل را خوردند و این بحران را ایجاد کردند.


خرازی گفت: نتیجه این شد که امروز پس از سال ها جنگ دولت سوریه بر بیشتر خاک این کشور حاکم است، حزب الله لبنان نمایندگان بیشتری را به پارلمان خود فرستاد و عراق امروز دولت جدید خود را تشکیل می دهد و اینها نشان دهنده موفقیت های ایران در منطقه است.
ادامه دارد . . .

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان