arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۰

جنبش 'وال استریت 'به هند رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  ایرنا نوشت:

جنبش 'تسخیر وال استریت' ، بعد از گسترش به سراسر آمریکا و اروپا، اکنون به بمبئی مرکز تجاری هند کشیده شده است.


کارکنان بانکها و دیگر اتحادیه های صنفی چپگرا در فراخوانی اعلام کردند روز جمعه 'دلال استریت' محل بازار بورس بمبئی را در اعتراض به تصمیم دولت و بانک مرکزی هند مبنی بر موافقت با اقدام شرکت های بزرگ به گشایش بانک در بخش خصوصی اشغال می کنند.

احزاب چپ نیز به منظور نمایش ناتوانی دولت هند در مهار افزایش قیمت مایحتاج اولیه و روند روزافزون نرخ تورم قیمت مواد غذایی در کشور در این جنبش شرکت خواهند کرد.

هم اکنون پوسترهایی در جنوب بمبئی، منطقه تجاری اصلی این شهر نصب شده که در آنها از کارکنان بانکها و مردم عادی خواسته شده است که در این جنبش شرکت کنند.

دلال استریت یکی از حساسترین محله ها در بمبئی است و نیروهای امنیتی همواره در آن مستقر هستند.

دلال استریت در صدر لیست حمله گروه های تروریستی قرار دارد و در سال 1993 هدف یک حمله تروریستی بزرگ قرار گرفت که حدود 600 نفر در جریان آن کشته شدند. به همین دلیل تردد در آن حتی در روزهای عادی بسیار محدود است.

ترتیب دهندگان این جنش می گویند که مردم آمریکا و 80 کشور دیگر جهان خطرات جدی نظام سرمایه داری را درک کرده اند. آنان همچنین می گویند که دلال استریت دقیقاً از سیاست های گردانندگان وال استریت پیروی می کند.

معترضان می گویند که دلال استریت مظهر داد و ستد غیراخلاقی برای کسب درآمد به هر نحو ممکن از قبیل خرید و فروش پیشاپیش (Forward Trading) است و به همین دلیل آنان این خیابان را به عنوان محلی برای برگزاری اعتراضات خود برگزیده اند.

معترضان می گویند که عملکرد بخش کشاورزی هند در سال گذشته میلادی بطور بی سابقه خوب بوده است بااینحال نرخ تورم غذایی در این کشور همچنان بالا می رود و این امر از خرید و فروش پیشاپیش ناشی شده است.

نظرات بینندگان