arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

تشدید درگیری مالیاتی بین میلیاردرهای «سیلیکون ولی»

برخی از مدیران سلیکون ولی که البته ثروت هایی افسانه ای دارند در خصوص وضعیت مالیات هایی که باید پرداخت کنند دچار اختلاف نظرهایی جدی شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

برخی از مدیران سلیکون ولی که البته ثروت هایی افسانه ای دارند در خصوص وضعیت مالیات هایی که باید پرداخت کنند دچار اختلاف نظرهایی جدی شده اند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، جک دورسی مدیرعامل توییتر و مارک بنیوف چهره سرشناس حوزه فناوری و تاجر معروف در خصوص وضعیت تعیین مالیات بر دارمد خود و کمک به نیازمندان دچار مشکلاتی شده اند.

از مدتی پیش طرحی از سوی اداره مالیات به غول های فناوری پیشنهاد شده که بر اساس آن؛ غول های فناوری موظف خواهند بود مبلغی را برای تامین خانه و کسب و کار به بی خانمان ها هدیه دهند.

این طرح می تواند سالانه 250 تا 300 میلیون دلار درآمد داشته باشد. یکی از طرفداران سرسخت این طرح که به سرعت نیز موافق کرد مارک بنیوف است. اما جک دورسی آشکارا با این طرح مخالف است و معتقد است این طرح از اساس ایراداتی جدی دارد.

بر اساس قوانین جدید و در صورت تصویب و قطعی شدن این قوانین، تعدادی از مدیران اجرایی قدرتمند فناوری در سیلیکون ولی موظف خواهند بود سهم قابل توجهی را برای خدمات  به بی خانمان ها پرداخت کنند. اما مخالفت دورسی و بنیوف در خصوص این طرح تا حدی جدی شد که کار به درگیری توییتری کشید و این 2 مدیر در توییتر بحث هایی را مطرح کردند.

جک دورسی معتقد است مشکلات مربوط به معیشت افراد و بی خانمان ها بر اساس مسئه بی کفایتی مدیران شهری به وجود آمده و شرکت های مذکور نباید تاوان این مشکل را پس دهند.

اما بنيوف، كه بزرگترین شركت در سان فرانسیسكو را تأسیس كرده و اداره می كند،قوانین موسوم به Prop C  را تأیید كرده و در بیانیه ای توییتری گفته تا پایان از این طرح حمایت می کند.

اداره کنترل مالیات سانفرانسیسکو برآورد می کند که این مالیات هر ساله 250 تا 300 میلیون دلار برای درآمدهای  شهری به ارمغان می آورد و 300 تا 400 کسب و کار محلی را تحت تاثیر قرار می دهد. قرار است این قوانین برای شرکت هایی با دارامد بیش از 50 میلیون  و شرکت هایی که مقر آنها در سانفرانسیسکو است اجرایی شود.

 

اما دورسی ضمن مخالفت با این طرح در توییتر گفت:"من می خواهم برای کمک به حل مشکل بی خانمان ها موثر باشم اما معتقدم این روش بهترین راهکار ممکن نیست. بلکه باید از طرح های موثر شهرداری حمایت کرد. "

 

نظرات بینندگان