arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

جزئیات حمله اراذل و اوباش به معلم مضروب شیرازی

رئیس شورای‌شهر شیراز همراه مدیرکل و روسای نواحی ۳ و ۴ آموزش و پرورش شیراز با حضور در منزل معلم مضروب شیرازی ضمن عیادت از وی ومدیر مضروب مدرسه از آنها دلجویی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در این دیدار معلم مضروب حادثه حمله دو تن از اراذل و اوباش به مدرسه شهید علمداری روستای بهاران شهر شیراز به تشریح و ابعاد چگونگی رخداد این حادثه پرداخت.

سعید قدوسی با بیان اینکه این اراذل و اوباش که یک نفر آنها برادر یکی از دانش آموزانم بود ضمن حمله ور شدن به من در کلاس درس اقدام به فحاشی و هتاکی به من و خانواده ام کردند.

این معلم شیرازی گفت: علی رغم اینکه بنده توانایی مقابله به مثل با این اراذل را داشتم ولی چون هم به تقدس کلاس درس توجه کردم و هم نگاه معصومانه شاگردانم را دیدم ضمن خویشتن داری از مقابله به مثل با آنها خودداری کردم.

مدیرکل اموزش و پرورش استان فارس در این دیدار گفت: این حادثه با توجه به اینکه یکطرف آن معلم قرار دارد مورد اهمیت و حساسیت بالایی هست.

علی عسکر نجفی گفت: معلم مرجع و مورد اعتماد جامعه هست و درواقع الگوی فرزندان ما محسوب می شود.

مدیرکل اموزش و پرورش استان فارس گفت:اگر حرمت و حیثیت معلم خدشه دار شد باید منتظر خیلی حوادث بدتر در جامعه باشیم.

نجفی ضمن ابراز نگرانی از اینکه اینگونه حوادث که متاسفانه در جامعه بوقوع می پیوندد، گفت: مدرسه ای که حریم امن جامعه می باشد و مردم آن را امن ترین مکان می دانند مورد بی حرمتی و مشکلاتی قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اما این نکته را هم گفت که جای امیدواری هست که مسئولان استان در اکثر بخش ها به مقوله فرهنگ به عنوان یک مقوله مهم توجه می کنند و بی تفاوت نیستند.

نجفی به عنوان نمونه این مدعای خویش دستور صریح و سریع مدیرکل دادگستری استان و دادستان شهر شیراز را عنوان کرد که موجب شد در کمترین زمان ممکن با تلاش نیروی انتظامی عوامل هتاک به این همکاران فرهنگی دستگیر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس همچنین با اشاره به ریشه های اینگونه حوادث گفت: یکی از ریشه های اصلی این گونه هتک حرمت ها، جهل افراد هتاک هست ومعلمان باید با رسالت پیامبرگونه خودشان این جهل را از جامعه بزدایند.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار با تشکر از سعه صدر و تحمل معلم و مدیر مدرسه، به نقش معلمان در تربیت جامعه اشاره کرد و گفت: اینکه معلمی در مقابل دانش آموزان خود مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد اما او از خود صبر نشان می‌دهد و اجازه نمی‌دهد به دیگر دانش آموزان آسیب وارد شود، نشان از خودساختگی و بزرگ منشی آن معلم دارد.

سیداحمدرضا دستغیب گفت: منشا رفتار بلند منشانه معلمان کشور که از هر مدتی نمونه از ایثار آنان را در نجات جان دانش اموزان یا کمک به دانش موزان محروم در رسانه‌ها می‌خوانیم، را باید در فرهنگ جامعه جستجو کرد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز کرد: متاسفانه آستانه تحمل جامعه ناشی از برخی مشکلات موجود پایین امده و نگرانیم این کم تحملی به دانش‌آموزان نفوذ کند

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان