arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

امام جماعت یکی از مساجد جامع ریاض ممنوع السفر شد

شیخ «عادل الکلبانی» امام جماعت مسجد جامع «المحیسن» در شمال شرق ریاض از سوی مقام های امنیتی سعودی به صورت خودسرانه ممنوع السفر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عربستان هنوز از ناپدید شدن و قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار و منتقد هیات حاکمه سعودی تبرئه نشده است که منابع مخالف این کشور از اعمال محدودیت برای امام یکی از مساجد جامع ریاض و ممنوع السفر شدن وی خبر می دهند.
به گزارش ایرنا به نقل از صفحه توئیتری حساب زندانیان عقیدتی سعودی موسوم به «معتقلی الرای»، شیخ «عادل الکلبانی» امام جماعت مسجد جامع «المحیسن» در شمال شرق ریاض از سوی مقام های امنیتی سعودی به صورت خودسرانه ممنوع السفر شده است.
خبر ممنوع السفر شدن الکلبانی همزمان با آن صورت می گیرد که عربستان به عنوان متهم ردیف اول پرونده ناپدید شدن «خاشقچی» در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه مطرح است.
این روزنامه نگار منتقد حدود 14 روز پیش برای قانونی کردن روند ازدواج خود وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و از آن ‌پس خبری از وی در دست نیست.
برخی منابع غیررسمی خبری مدعی قتل خاشقچی از سوی ماموران سرویس امنیتی سعودی پس از شکنجه در کنسولگری این کشور شده‌اند.
بر اساس اخبار منتشرشده، 15 مامور که در روز و ساعت حضور خاشقچی در کنسولگری وارد استانبول شده بودند، وی را به قتل رسانده و سپس به عربستان بازگشته‌اند.
آخرین تحولات در این زمینه حکایت از آن دارد، مقام‌های سعودی آماده می‌شوند ضمن پذیرش مسئولیت قتل خاشقچی، آن را نتیجه اشتباهات درروند بازجویی عنوان کنند.
پیش‌تر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا پس از گفت و گوی تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان مدعی شد که احتمالاً نیروهای خودسر این روزنامه نگار را کشته اند.
عربستان تاکنون علاوه بر تکذیب ناپدید شدن خاشقچی در کنسولگری اش در استانبول، منکر هرگونه دست داشتن در قتل احتمالی وی شده است.
دولت سعودی از 10 سپتامبر 2017 (19 شهریور 96) نزدیک به 250 نفر از نخبگان، مخالفان سیاسی، فعالان مدنی، شعرا و کارشناسان اقتصادی و دانشگاهیان را با وجود مخالفت های داخلی و خارجی بازداشت کرده است.

نظرات بینندگان