arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

گوگل در برابر اتحادیه اروپا تسلیم شد / تغییرات برای کاربران اروپایی به زودی آغاز می شوند

گوگل اعلام کرد برای متوقف کردن جریمه 5 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا حاضر است تمامی برنامه های مورد مناقشه را متوقف کرده و رویکرد خود را تغییر دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گوگل اعلام کرد برای متوقف کردن جریمه 5 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا حاضر است تمامی برنامه های مورد مناقشه را متوقف کرده و رویکرد خود را تغییر دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب  پس از آن که گوگل از سوی اتحادیه اروپا به نقض حقوق مصرف کنندگان و جریمه 5 میلیارد دلاری محکوم شد تصمیم گرفت به سرعت رویکرد جبرانی در پیش گرفته و با مسئله مواجه شود.

بر این اساس، گوگل وعده داد که اقدام متوقف کردن برنامه های خود روی گوشی های اندرویدی اتحادیه می کند.  علت این واکنش به طرح شکایت اتحادیه اروپا مرتبط است. چرا که کمیسیون نظارت بر حقوق مصرف کننده اتحادیه اروپا مدعی شده بود گوگل بدون کسب اجازه از کاربران و با هدف های تجاری برنامه های اندرویدی را به شکل پیشفرض وارد گوشی کاربران می کند. موضوعی که حتب به سازندگان گوشی های هوشمند نیز اجازه تقلب و اعمال فشار بر کاربران را می دهد.

این شرکت از هم اکنون باید برای دریافت مجوز ارسال برنامه هایی مثل جی میل، یوتیوب، نقشه اندروید و ... هزینه پرداخت کند. افزون بر این گوگل محدودیت هایی را برای تولید کنندگان تلفن های همراه  اعمال کرده است.

 تا پیش از این، گوگل مجموعه ای از 11 برنامه مختلف را که سازندگان تلفن همراه باید نصب می کردند، مشخص کرده بود. اما اکنون بر اساس قوانین اتحادیه اروپا موظف است این قوانین را لغو کند.

گوگل در یک پست وبلاگی، اعلام کرد که شروع به ارائه مجوزهای جداگانه برای جستجوگر کروم و البته  مجوز برای مجموعه برنامه های خود مانند نقشه ها، جیمیل و Docs خواهد کرد. این بدان معنی است که اگر سازندگان تلفن می خواهند این برنامه ها را از قبل نصب کرده و از بخش های جستجو و کروم جدا شوند، باید مبلغی را پرداخت کنند، گرچه مقدار آن مشخص نشده است.

گرچه گوگل از طریق اندروید به طور مستقیم درامد ندارد اما درامد حاصل از تبلیغات را از طریق جستجوگر خود مرورگر کروم و البته نقشه های خود و جیمیل جذب می کند.

به طور کلی اندروید بیش از 80 درصد از گوشی های هوشمند جهان را تسخیر کرده است. البته شایان ذکر است این تغییرات که در 29 اکتبر به اجرا گذاشته خواهد شد، تنها بر تلفن های موجود در اتحادیه اروپا شامل 28 کشور موثر خواهد بود.

نظرات بینندگان