arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

راننده اوبر به آدم ربایی و اذیت و آزار یک زن متهم شد

اوبر با یک رسوایی جدید رو به رو شده است چرا که یکی از راننده های این شرکت متهم شده یک زن را ربوده و پس از آزار و اذیت، وی را در منطقه ای بسیار دورتر از خانه اش رها کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اوبر با یک رسوایی جدید رو به رو شده است چرا که یکی از راننده های این شرکت متهم شده یک زن را ربوده و پس از آزار و اذیت، وی را در منطقه ای بسیار دورتر از خانه اش رها کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اوبر با یک پرونده جدید و جنجالی رو به رو شده که حکایت از رفتار ناشایست یکی از رانندگان این شرکت دارد.

ماجرا از این قرار است که بر اساس طرح شکایت علیه این راننده؛ راننده مذکور وقتی مسافرش روی صندلی عقب به خواب رفته از غفلت و ناهشیاری وی سوء استفاده کرده و به جای بردن او به مسیر درست، وی را به منطقه ای خارج از شهر برده و پس از آزار و اذیت، وی را به محوطه شهری دیگر و  بسیار دورتر از محل زندگی اش برده و رها کرده است.

 این اتفاق در شهر نیویورک رخ داده و راننده خاطی؛ هبیر پارمر 24 ساله است. از دیگر اتهامات وی قطع کردن سیستم ردیابی اوبر و تخطی از قوانین امنیتی این شرکت است. این اتفاق در فوریه سال جاری رخ داده و پیشبینی می شود مجازاتی سخت در انتظار راننده مذکور باشد.

 بر اساس شواهد و مدارک این ماجرا در ساعات نیمه شب و حوالی منتهن رخ داده است. راننده به جای رفتن به سمت بوستون یعنی مقصد مسافر، مسیر خود را به سمت ماساچوست تغییر داده بود.

این شکایت می گوید زمانی که زن آسیب دیده  در کنار خیابان پرت شده است نزدیک به 60 مایل تا خانه فاصله داشته در نتیجه از یک ایستگاه گاز در نزدیکی محلی که رها شده بود درخواست کمک کرده و سپس با کمک مامورین اداره گاز به خانه بازگشته است. اما ماجرا یک بخش عجیب دیگر دارد؛ با توجه به طولانی شدن مسیر مسافرت این زن تا ماساچوست، اوبر از حساب وی، 1 هزار دلار برداشت کرده است. گرچه اوبر قول داده این پول را باز می گرداند.

راننده اوبر به آدم ربایی واذیت و آزار یک زن متهم شد

ویلیام سوئینی جونیور، ماموراف بی آی، در یک نشست مطبوعاتی ، اعلام کرد: "هربر پارمار انتخابی عجیب و غریب داشت و با این تصمیم و رفتار ناشایست نه تنها شغل خود را از دست داد، بلکه با اتهام آدم ربایی و آزار جنسی رو به رو است. درواقع حتی اگر شاکی نتواند آزارهای وی را اثبات کند، هاربر همچنان به آدم ربایی متهم خواهد بود."

اوبر نیز در واکنش به این ماجرا در بیانیه ای اعلام کرده: "به محض این که این ماجرا رامتوجه شدیم، بلافاصله دسترسی این فرد به پلتفرم را حذف کردیم. ما به طور کامل با اجرای قانون همکاری کرده ایم و همچنان از تحقیقات اف بی آی حمایت خواهیم کرد."

نظرات بینندگان