arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

بازتاب دیدار زنگنه با وزیر انرژی روسیه در رسانه های روسیه: گفتگو وزیران دو کشور درباره وضعیت بازار جهانی نفت و امکان تنظیم تولید نفت در چارچوب توافق اوپک

رسانه های روسی به دیدار غیرمنتظره وزیر نفت ایران از روسیه و مذاکراتش با همتای روسی خود پرداختند و خاطرنشان کردند: وزیر انرژی روسیه و نفت ایران درخصوص همکاری دو کشور در عرصه سوخت و انرژی، وضعیت بازار جهانی نفت و امکان تنظیم تولید نفت در چارچوب توافق های اوپک گفت وگو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه تلویزیونی راشاتودی که بیشتر دیدگاه های دولت روسیه را برای مخاطبان انگلیسی زبان خود بیان می کند، در گزارشی با عنوان «نوواک با وزیر نفت ایران دیدار کرد»، به تشریح مذاکرات دو طرف پرداخت.


رسانه روسی خاطرنشان کرد: وزیر انرژی روسیه و نفت ایران درخصوص همکاری دو کشور در عرصه سوخت و انرژی، وضعیت بازار جهانی نفت و امکان تنظیم تولید نفت در چارچوب توافق های اوپک گفت وگو کردند.


در گزارش رسانه روسی گفته شد: در ماه نوامبر تحریم های جدید امریکا علیه ایران به اجرا در می آید که هدف آن به صفر رساندن صادرات نفت این کشور است.


راشاتودی افزود: بانک مرکزی ایران اعلام کرده است که تدابیر محدود کننده جدید در مورد این کشور، بر وضع مالی و فعالیت های نفتی آن تاثیری نخواهد گذاشت.


خبرگزاری تاس نیز در گزارشی نوشت: بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران روز دوشنبه به مسکو سفر کرد و پشت درهای بسته با الکساندر نوواک همتای روس خود مذاکراتی دو ساعته داشت.


زنگنه در پایان این دیدار به خبرنگار تاس گفت که دیدار بسیار خوبی بود اما از تشریح جزییات مذاکرات خودداری کرد.


به گزارش رسانه روسی نوواک نیز در جمع خبرنگاران گفت که با زنگنه درخصوص مسائل انرژی و طرح های مشترک گفت وگو کرده است.


به گفته نوواک، دو طرف درباره استفاده از ارزهای ملی گفت وگو کردند اما مذاکرات در سطح بانک مرکزی دو کشور جریان دارد.


رسانه روسی به نقل از یک مقام دیپلماتیک نوشت: وزیران ایران و روسیه ازجمله درخصوص همکاری های دو کشور درچارچوب موافقت نامه دولتی گفت و گو کردند.


رسانه روسی با بیان اینکه پس از سه هفته تحریم های آمریکا با هدف توقف صادرات نفت ایران به اجرا درمی آید، نوشت: ایران در ماه می (اردیبهشت ماه) و پیش از اعلام تحریم ها روزانه حدود 2.5 میلیون بشکه نفت صادر می کرد.


«چین و هند خریداران عمده نفت ایران هستند و این کشور به بازارهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام و اروپا و ترکیه نیز نفت صادر کرده است.»


شبکه تلویزیونی زویوزدا وابسته به وزارت دفاع روسیه نیز با اشاره به دیدار نوواک و زنگنه خاطرنشان کرد: در جریان این دیدار همکاری ایران و روسیه در عرصه انرژی و وضع بازارهای جهانی نفت و احیای سطح تولید نفت در چارچوب توافق کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان غیراوپکی مطرح و دو طرف گفت وگو کردند.


شبکه روسی به نقل از دفتر مطبوعاتی وزارت انرژی گفت: طرف های ایرانی و روسی خواهان ایجاد اصول بازی باثبات و قابل پیش بینی در عرصه نفتی هستند.


شبکه تلویزیونی تی.وی.سی که دیدگاه های موافقان و مخالفان دولت (بیشتر موافقان) را بیان می کند به دیدار وزیر نفت ایران با وزیر انرژی روسیه در مسکو اشاره کرد.


رسانه روسی یادآوری کرد این دیدار دو ساعت بطول انجامید و در پشت درهای بسته برگزار شد و در جریان آن طرف های روسی و ایرانی اجرای توافقنامه دولتی بین دوکشور رابررسی کردند.


شبکه تی وی سی خاطرنشان کرد: این دیدار در حالی برگزار شد که آمریکا قصد دارد از ماه نوامبر تحریم های جدید خود را درمورد ایران بکار گیرد که هدف آن جلوگیری کامل از صادرات نفت این کشور است.


تارنمای روسی «وستنیک قفقاز» نیز که بیشتر اخبار و رویدادهای ایران را به زبان روسی منتشر می کند در گزارشی با عنوان «نوواک و زنگنه وضع بازار نفت را بررسی کردند» به حاشیه های دیدار دو طرف پرداخت.


رسانه روسی به نقل از سخنان نوواک در جمع خبرنگاران نوشت: در زمان حاضر در دستور کار مساله تامین نیاز در حال افزایش مصرف کنندگان در بازار نفت جهانی و جلوگیری از متشنج شدن بازار قرار دارد.


وی افزود: با افزایش روزانه یک میلیون بشکه تولید نفت با تلاش های گروهی ما امیدواریم به بازار نفت ثبات ببخشیم و خود را بازیگر مسئول معرفی کنیم که مراقب ایجاد اصول بازی پایدار و قابل پیش بینی در بازار هستیم که به نفع همه باشد.


گازتا رو تارنمای روسی با گرایش نسبتا غربی نیز خبری کوتاه در مورد دیدار وزیر نفت ایران با وزیر انرژی روسیه با تیتر «نوواک با وزیر نفت ایران دیدار کرد» منتشر کرد.


در این گزارش خاطرنشان شد که جزییات مذاکرات نوواک و زنگنه تا لحظه مخابره خبر اعلام نشده است.

نظرات بینندگان