arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

جریان حکمت ملی عراق: خواستار هیچ سهمی از کابینه آینده نیستیم/نخست‌وزیر آزادانه تصمیم بگیرد

نماینده ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای چهارشنبه ادعا کرده دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سیاست تغییر نظام ایران را دنبال نمی‌کند. به منظور کمک به موفقیت دولت جدید و با توجه به باور ما به ضرورت حمایت کامل از نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه و باز گذاشتن دست وی در راستای تشکیل کابینه‌اش، جریان حکمت ملی از حق خود در چینش کابینه جدید صرف نظر و تصمیم‌گیری در این باره را به نخست وزیر واگذار می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جریان حکمت ملی عراق طی بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که خواستار هیچ سهمی از کابینه آینده نیست و هرگونه تصمیم گیری در این باره را به شخص «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه، واگذار می‌کند.

در این بیانیه که چهارشنبه شب از سوی دفتر جریان حکمت ملی عراق صادر شد آمده است که «به منظور کمک به موفقیت دولت جدید و با توجه به باور ما به ضرورت حمایت کامل از نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه و باز گذاشتن دست وی در راستای تشکیل کابینه‌اش، جریان حکمت ملی از حق خود در چینش کابینه جدید صرف نظر و تصمیم‌گیری در این باره را به نخست وزیر واگذار می‌کند.»

در این بیانیه تأکید شده است که نخست وزیر درباره وزارتخانه‌هایی که با توجه به تعداد کرسی‌های جریان حکمت ملی حق این جریان است می‌تواند آزادانه تصمیم بگیرد و هر فردی را که شایسته کابینه خود می‌داند برای این وزارتخانه‌ها انتخاب کند.

جریان حکمت ملی در بیانیه خود افزوده است که این جریان از هر تصمیمی که نخست وزیر درباره تشکیل کابینه ای متشکل از نیروهای زبده بگیرد کاملا حمایت می‌کند و هر گزینه‌ای را که نخست وزیر از جریان حکمت مناسب همکاری بداند در اختیار وی می‌نهد.

در پایان این بیانیه تأکید شده است که جریان حکمت ملی همیشه پشتیبان دولت خواهد بود و امیدوار است که در این شرایط حساس تاریخ عراق آنچه را ملت عراق از آن انتظار دارند، عملی کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان