arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

دفتر عبدالمهدی: فهرست کابینه‌ جدید عراق بزودی به پارلمان ارائه می‌شود

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه جدید عراق، گمانه‌زنی‌های روزهای اخیر درباره معرفی کابینه جدید را تایید و اعلام کرد که هفته آینده، اسامی به پارلمان ارائه می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه جدید عراق، گمانه‌زنی‌های روزهای اخیر درباره معرفی کابینه جدید را تایید و اعلام کرد که هفته آینده، اسامی به پارلمان ارائه می‌شود.

به گزارش فارس، «عادل عبدالمهدی» مأمور تشکیل کابینه جدید عراق، اعلام کرد که اعضای کابینه‌ خود را هفته آینده برای کسب رأی اعتماد به پارلمان معرفی خواهد کرد.

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، نزدیک به یک ماه پیش، عبدالمهدی را مامور تشکیل کابینه جدید کرد و وی تا اول نوامبر فرصت دارد تا کابینه را تشکیل دهد.

دفتر اطلاع‌رسانی عادل عبدالمهدی طی بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و توئیتر منتشر شد، اعلام کرد که وی قصد دارد اسامی اعضای کابینه‌ جدید عراق را به همراه برنامه‌های هر وزارتخانه به پارلمان ارائه کند و تماس‌ها با ریاست پارلمان و رهبران و رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی، را ادامه خواهد تا روز مناسبی برای اخذ رأی اعتماد تعیین و اعلام شود.

به اعتقاد کارشناسان، نخست‌وزیر جدید عراق که فعالیت در پست‌های معاونت ریاست‌جمهوری و وزارتهای دارایی و نفت را در کارنامه سیاسی‌اش دارد، اکنون با چالش‌های مهمی مواجه است که مهم‌ترین آن، بازسازی و آبادانی مناطق زیادی از عراق پس از جنگ با داعش، مهار تنش‌های قومی و مذهبی-دینی و ایجاد توازن در روابط خارجه با دو کشور ایران و آمریکا است.

دیروز چهارشنبه، یک منبع سیاسی در عراق با بیان اینکه «عادل عبدالمهدی» مأمور تشکیل کابینه جدید عراق، از احزاب سیاسی خواسته کارشکنی نکنند و در عوض کار او را تسهیل کنند، گفت بود که لیست نامزدان پیشنهادی احزاب به نخست‌وزیر مکلف، امروز تکمیل می‌شود و نخست‌وزیر احتمالا شنبه آینده (بیستم اکتبر) کابینه خود را معرفی خواهد کرد.

چهارمین انتخابات پارلمانی عراق بعد از سقوط رژیم بعث، بیست و دوم اردیبهشت (12 می) در سراسر عراق برگزار شد و پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام پنج ماه بعد در دهم مهر، «برهم صالح» رئیس جمهور و یک روز بعد‌ «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه شد.

با آنکه بیش از پنج ماه از انتخابات عراق گذشته است، دولت هنوز تشکیل نشده و عبدالمهدی از زمان تکلیف، یک ماه فرصت دارد تا کابینه پیشنهادی را به رئیس جمهور معرفی کند.

نظرات بینندگان