arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷

عکس/ افتتاح بزرگترین پالایشگاه ترکیه در شهرستان علی‌آقا

پالایشگاه استار در شهرستان علی‌آقا از توابع استان ازمیر با حضور روسای جمهور ترکیه و آذربایجان افتتاح شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پالایشگاه استار (STAR) با حضور رجب طیب اردوغان و الهام علی‌اف روسای جمهور ترکیه و آذربایجان در شهرستان علی‌آقا از توابع استان ازمیر ترکیه رسما افتتاح شد.

به گزارش «انتخاب»؛ پالایشگاه 6.3 میلیارد دلاری استار به عنوان بزرگترین مجتمع پالایشگاهی ترکیه در شهر ازمیر احداث شده است.

این پالایشگاه بزرگترین طرح سرمایه گذاری مشترک ترکیه در حوزه انرژی محسوب می شود، به تنهایی 25 درصد از نیاز فرآورده های نفتی این کشور را تأمین خواهد کرد و در عین حال اولین طرح سرمایه گذاری بزرگ محسوب می شود که سند تشویق راهبردی ترکیه را دریافت کرده است.

پالایشگاه استار با مشارکت شرکت نفت سوکار جمهوری آذربایجان احداث شده و یکی از عوامل مؤثر در تقویت هر چه بیشتر روابط سیاسی و اقتصادی ترکیه و آذربایجان به شمار می رود.

این پالایشگاه نفتی سالانه ظرفیت پالایش 10 میلیون تن نفت خام را دارد و علاوه بر آن سالانه 4.8 میلیون تن گازوئیل و 1.6 میلیون تن نفتالین، فراورده های نفتی نظیر سوخت جت و سوخت ال.پی.جی تولید خواهد کرد.

پالایشگاه استار ترکیه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های انرژی ترکیه، موجب صرفه جویی 1.5 میلیارد دلاری این کشور در زمینه واردات فراورده های نفتی خواهد شد.

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

 

نظرات بینندگان