arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

تیم کوک به نشریه بلومبرگ اولتیماتوم داد: هر چه زودتر ماجرای تراشه جاسوسی چینی را تکذیب کنید

با گذشت بیش از یک هفته از مطرح شدن ماجرای تراشه جاسوسی چین در مراکز داده های غول های فناوری، حواشی این ادعا همچنان ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با گذشت بیش از یک هفته از مطرح شدن ماجرای تراشه جاسوسی چین در مراکز داده های غول های فناوری، حواشی این ادعا همچنان ادامه دارد.

به گزاش سرویس آی تی و فناوری انتخاب تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، بلومبرگ را تهدید کرده که یا هر چه زودتر مدارکی برای تایید ادعا در مورد تراشه جاسوسی چین ارائه دهد یا این ماجرا را به شکل رسمی تکذیب کند.

بلومبرگ اوایل ماه اکتبر گزارش کرد که جاسوسان چینی به شرکت های آمریکایی از جمله اپل، با کاشت ریزپردازنده ها در مادربردهای سرورها نفوذ کرده اند.

تیم کوک به نشریه بلومبرگ اولتیماتوم داد: هر چه زودتر ماجرای تراشه چینی را تکذیب کنید

با این حال اپل به محض شیوع این ادعا  ماجرا را رد کرد و گفت که این ادعایی بی اساس است. اما مدیر عامل شرکت؛ تیم کوک یک قدم جلوتر رفت و از بلومبرگ خواست تا این مصاحبه را هر چه سریعتر تکذیب کند. به طور دقیق تر، تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، از بلومبرگ خواست تا گزارشی از تکذیب ماجرای جاسوسی منتشر کرده و از این شرکت عذرخواهی کند.

کوک در گفتگو با BuzzFeed News  گفت: "در مورد داستان اپل حقیقتی وجود ندارد و بلومبرگ موظف است کار درست یعتنی انتشار تکذیبیه را انجام دهد."

باید دید واکنش نشریه بلومبرگ چه خواهد بود.

نظرات بینندگان