arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷

5 درمان سریع و طبیعی برای گلو درد

گلودرد از بیماری های های آزار دهنده است بنابراین درمان سریع گلودرد با روش های خانگی می تواند کمک کننده باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درمان سریع گلو درد

 

فصل پاییز که می شود بسیاری از افراد منتظر شیوع بیماری های مختلفی از جمله سرماخوردگی و گلو درد هستند. اگرچه در صورت تشدید بیماری و مشکلات حاد حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. اما می توان با برخی راهکارهای طبیعی درمان سریع گلودرد را موجب شد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، برخی خوراکی های طبیعی و راهکارهای ساده می توانند به درمان سریع گلو درد کمک کنند:

چای سبز

چای سبز برای درمان سریع گلو درد

نوشیدن چای سبز در کنار صدها خاصیت خود می تواند به درمان سریع گلو درد افراد کمک کند. درواقع نوشیدن چای سبز نرخ گلو درد را به شدت کاهش می دهد. و با خواص ضد التهابی خود وضعیت التهاب گلو را نیز آرامش می بخشد.

دستگاه بخور را روشن کنید

اگر دستگاه بخور سرد یا گرم دارید آن را روشن کنید. اما اگر دستگاه بخور نیز در خانه ندارید هیچ اشکالی ندارد. می توانید یک قابلمه را آب کرده و روی گاز بگذارید. می توانید داخل این آب از انواع عرقی جات یا برگ های مفید مثل کاسنی استفاده کنید.

از آب نمک و دهانشویه استفاده کنید

از انواع دهانشویه و آب نمک برای بهبود وضعیت التهاب و عفونت گلوی خود استفاده کنید. دهانشویه ها و آب نمک برای کاهش التهاب دهان به ویژه اگر شب هنگام قرقره شوند بسیار مفیدند.

زنجبیل ترکیبی بزنید

زنجبیل برای درمان سریع گلو درد

شاید شما هم جزو افرادی باشید که زنجبیل را دوست ندارند اما سخت در اشتباهید چرا که زنجبیل خواص ضد التهابی و ضدعفونی کننده دارد و می تواند در کوتاهترین زمان گلو درد شما را تسکین بخشد. می توانید زنجبیل را با دیگر مواد مثل عسل و آبلیمو مخلوط کنید.

گلوی خود را بپوشانید

شاید متعجب شوید اما گاهی پوشاندن گلو با شال در هنگام بیرون رفتن از خانه به تسریع زمان درمان گلودرد شما کمک می کند. بنابراین در پوشش خود نیز دقت کنید.

 

نظرات بینندگان