arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷

آغاز تلاش‌های کره شمالی در سازمان ملل برای کاهش تحریم‌ها

منابع رسانه‌ای آمریکایی و ژاپنی از تلاش‌های کره شمالی در سازمان ملل متحد برای کاهش تحریم‌ها خبر داده و نوشتند که سفیر جدید این کشور در حال لابی‌گری در این رابطه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 


منابع رسانه‌ای از تلاش‌های کره شمالی در سازمان ملل و شورای امنیت جهت کاهش تحریم‌ها خبر دادند.

به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای آمریکایی و ژاپنی از تلاش‌های کره شمالی در سازمان ملل متحد برای کاهش تحریم‌ها خبر داده و نوشتند که سفیر جدید این کشور در حال لابی‌گری در این رابطه است.

خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» غروب سه شنبه به نقل از شبکه خبری «جی.ان.ان» نوشت که این اقدام کره شمالی با هدف تغییر در تصمیم‌گیری‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

شبکه خبری جی.ان.ان با اشاره به دستیابی به سندی با این مضمون و با امضای «کیم سونگ» سفیر کره شمالی در سازمان ملل نوشت: این سند برای «ساشا سرجیو لیورنتی سولز» سفیر بولیوی در سازمان ملل و رئیس شورای امنیت ارسال شده است.

سفیر کره شمالی در نامه ارسالی خطاب به لیورنتی سولز نوشته است: «اگر این نامه به عنوان سند رسمی شورای امنیت انتشار یابد، سپاسگزار می‌شوم.»

به نوشته این شبکه خبری ژاپنی، نامه مذکور روز دوشنبه برای رئیس شورای امنیت ارسال شده و در آن بیانیه اخیر معاونان وزرای خارجه کره شمالی، چین و روسیه نیز مشاهده می‌شود.

این شبکه خبری ژاپنی در گزارش خود اشاره کرده که رئیس شورای امنیت این سند را پس از دریافت، پذیرفته است.

این درحالی است که آمریکا به شدت مخالف کاهش هرگونه تحریم علیه کره شمالی تا زمان خلع سلاح اتمی این کشور است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه در گفت ‌وگو با شبکه خبری «صدای آمریکا» اظهار داشت که اگر کره شمالی ساخت سلاح اتمی را متوقف نکند، تحریم‌ها ادامه خواهد یافت.

نظرات بینندگان