arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

برنامه «هک پنتاگون» اجرا می شود

پنتاگون قصد دارد جدیدترین برنامه "هک آزمایشی" خود را اجرا کند. این برنامه قرار است به بررسی نقاط ضعف پنتاگون بپردازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پنتاگون قصد دارد جدیدترین برنامه "هک آزمایشی" خود را اجرا کند. این برنامه قرار است به بررسی نقاط ضعف پنتاگون بپردازد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب پنتاگون قصد دارد یک پروژه ازمایشی را برای مدت دو هفته اجرایی کند. این موضوع پس از آن انجام می شود که یک گزارش فدرال نشان داد وزارت دفاع دچار مشکلات امنیتی سایبری شده است.

 آژانس امنیت ملی اعلام کرد که گسترش برنامه "هک پنتاگون" را برای اولین بار در سال 2016 اعلام کرده است. این برنامه از هکرهای حرفه ای دعوت می کند که برای یافتن آسیب پذیری با وب سایت های عمومی پنتاگون و یک سیستم گروهی از پیش تعیین شده شرکت کنند.

جالب است بدانید شکارچیان مشکلات سایبری در نخستین مرحله از این طرح بیش از 3000 آسیب پذیری را در بخش های مختلف پنتاگون یافته اند و جالب تر این که؛ بیش از 330 هزار دلار به هکرهای اخلاق گرا پرداخت شده است.

این برنامه از یک سو به هکرها اجازه می دهد در دنیای جذاب پنتاگون بچرخند و از سوی دیگر به پنتاگون کمک می کند با کمترین هزینه خطرناک ترین مشکلات را شناسایی کند. این به این معنی است که آنها می توانند نقاط ضعف امنیتی را در سیستم های حساس تر در پنتاگون، از جمله موارد مورد نیاز برای "نیازهای مأموریت دفاع"، است کشف کنند.

کریس لینچ، مدیر سرویس دیجیتال دفاع، در بیانیه ای گفت: "هنگامی که دشمنان ما حملات مخرب را انجام می دهند، از نقاط ضعف ما سوء استفاده می کنند. بنابراین ما باید روش هایی قدرتمند برای شناسایی و حل مشکلات امنیتی خود داشته باشیم. "

فراموش نکنیم که این برنامه در بازه زمانی بسیار حساسی اجرایی می شود چرا که اتفاقا موضوع امنیت سایبری همچنان یک نگرانی عمده برای ایالات متحده در سطح بین المللی است. در یک مورد خاص یکی از هکرهای آزمون موفق شد رمز عبور یکی از مقامات ارشد را تنها در 9 ثانیه تشخیص دهد.

این آزمایشها از سال 2012 تا 2017 اجرا شد و در برخی موارد اپراتورهای وزارت دفاع قادر به پاسخ دادن به این هکها نبودند. براساس گزارش، آزمونهای وزارت دفاع آمریکا به طور مرتب آسیب پذیری های مضر اینترنتی را در تقریبا تمام سیستم های سلاح که در حال توسعه بودند پیدا کردند.

در حالی که وزارت دفاع اعلام کرد که هزاران آسیب پذیری که توسط هکرهای آزمون پیدا شده، حل کرده است، اما این یک سناریو مشابه برای مسائل امنیتی داخلی نیست. چرا که درواقع تنها 20 درصد از آسیب پذیری های احتمالی شناسایی شده است.

 

 

نظرات بینندگان